به گزارش خبرنگار ایرنا، نادر جهان آرای صبح یکشنبه در جشن غنچه ها در مدرسه شهید مصطفی خمینی بندرانزلی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس اظهار کرد: آموزش و پرورش با پرورش نیروی انسانی می تواند تضمین کننده آینده ایران اسلامی در همه زمینه ها باشد .

وی با اشاره به  حدود 400 هزار دانش آموز  گیلان  افزود: بیش از 32 هزار دانش آموز پایه اول در گیلان راهی مدارس شدند که هزار و 500 نفر از این تعداد از دانش آموزان مدارس بندرانزلی هستند.

جهان آرای با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به رعایت نظم در مدرسه و خانه تاکید کرد: برای حصول آینده بهتر در فضای مدرسه و خانه، باید رعایت نظم را بیشتر مورد تاکید داشته باشیم و پوشش منظم دانش آموزان نشان از نظم در خانه دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تمایل دارند فضای خانه مهربانانه و فضای مدرسه پرنشاط و لذت بخش باشد خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران مدارس و اولیاء دانش آموزان باید تلاش کنند تا فضای مدرسه و خانه  برای دانش آموزان پرنشاط و شرافتمندانه باشد.

جهان آرای افزود: آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد که فضای پرنشاط و لذت بخشی را برای دانش آموزان در مدارس فراهم سازد تا در کنار سایر دانش آموزان لحظات آموزشی لذت بخشی را سپری کنند .

وی تاکید کرد:علاوه بر اینکه اولیاء دانش آموزان به عنوان مشارکت کنندگان قوی امر آموزش تلقی می شوند، موسسات مردم نهاد و خیران نیز می توانند در این زمینه همواره کمک حال خوبی برای آموزش و پرورش باشند .

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: فعالیت های آموزشی و فرهنگی و هنری  در کنار برنامه های درسی همواره مورد تاکید سند بنیادین  بوده که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا بدین وسیله بسترهای لازم همچون گذشته فراهم شود.

 در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز اظهار کرد: سال تحصیلی هرسال با دفاع مقدس شروع می شود و این امر هم برای مسئولان و هم برای دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد .

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزود: دفاع مقدس برای انقلاب و کشور ما دانشگاه بزرگی است که همه اقشار جامعه در آن دوره دیده و آمادگی پیدا کرده و سرد وگرم زندگی راچشیده اند.

وی تاکید کرد: امنیت و اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی امروز مرهون جان برکفی های عزیزانی است که جانشان را در دوران دفاع مقدس فدای وطن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد:برخی از دانش آموزان میز و صندلی های خود را در دوران دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای میهن اسلامی رها کردند تا فرزندان این آب و خاک امروز بتوانند در امنیت کامل به تحصیل بپردازند و این ایثار و تلاش باید الگوی دانش آموزان قرار گیرد.

استان گیلان حدود 400 هزار دانش آموز دارد .

7471 /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.