به گزارش ایرنا، سیدعلی علوی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران شهرستان‌های نوشهر،چالوس و کلاردشت در مجموعه گردشگری اویدر نوشهر افزود: ساماندهی خبرنگاران براساس قانون مشخص شده و در این راستا در شهرستان‌ها با رصد و بررسی سوابق‌کاری، نوع نشریه و حوزه کاری مکتوب یا فضای مجازی خبرنگاران مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: براساس قانون مطبوعات ۲ سال بعد از جذب و آموزش یک خبرنگار از سوی یک نشریه دارای مجوز، حرفه‌ای محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت آموزش در حرفه خبرنگاری گفت: اداره کل ارشاد مازندران آمادگی دارد برای ارتقای خبرنگاران کلاس‌های مقدماتی و پیشرفته در شهرستان ها را با حضور اساتید برتر کشوری برپا کند.

وی اظهار داشت: فضای خبری مکتوب و مجازی هر لحظه در استان و شهرستان ها نیاز به مدیریت دارد و باید برای مدیریت آن تصمیم مناسبی گرفته شود.

علوی به ضرورت بررسی مشکلات خبرنگاران از سوی این اداره تاکید کرد و افزود: خبرنگاران می توانند مسایل خود را با دفتر حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح و پی گیر مطالبات خود باشند.

وی گفت: با تلاش ها و پی گیریهای صورت گرفته به زودی معضل توزیع کاغذ در استان بر طرف خواهد شد.

در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، 'محمود صارمی' خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. 

به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. 

/۱۸۹۹/۱۲۹۵

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.