به فرمان حضرت امام خمینی (ره) نخستین نظام جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم  آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امام جمعه نوشهر در این دیدار  از آئین عبادی سیاسی نماز جمعه به عنوان ظرفیتی برای اعتلای ارزش‌های دینی، آگاهی‌بخشی مردم از مسائل روز کشور و نیز بیان مشکلات مردم دانست و گفت که مهم‌تر از همه، برگزاری این آئین معنوی سبب می‌شود تا مردم به راحتی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام محمود مشایخ افزود: امروز همه می دانند در سطح کشور  حدود ۹۰۰ مکان نماز جمعه برگزار می شود و این اتفاق مهم از دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و چه بسا خیلی از کشور ها از اجتماع مردم در چنین روزی حسرت می خورند. 

وی اظهار داشت : بخشی از محتوای خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه پرداختن به مسائل روز دنیا ، بیان مناسبت ها ، اتفاقات و تحولات رخ داده در کشور و بخش دیگر نیز پرداختن به مسائل و مشکلات شهرستان است .

امام جمعه نوشهر گفت:  وقتی که در جمع نمازگزاران مشکلات مردم مطرح و برای رفع آن تاکید فراوان و حتی به مسئولان کم کار هشدار داده می شود بیان این مسائل در حقیقت مایه دلگرمی مردم می شود و آنها روز به روز به ادامه زندگی امیدوارتر و دلبستگی شان به مسئولان بیشتر می شود.

حجت الاسلام مشایخ در ادامه به عملکرد ستاد اقامه نماز جمعه از سال های گذشته تاکنون در شهرستان پرداخت و ساخت مصلی امام خمینی (ره ) ، تاسیسه موسسه خیریه امام علی  (ع ) ، توسعه حوزه علمیه برادران و خواهران ، ساخت مساجد در حال تخریب ،  شبانه روزی کردن برخی از مساجد برای اقامه نماز ، دعوت از علمای کشوری برای سخنرانی در مناسبت های مذهبی و سیاسی سال ، اعزام تعدادی از طلاب حوزه علمیه برای یاری رسانی به سلیزدگان را جزو عملکرد این ستاد طی این مدت معرفی کرد.

بابک شمس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر نیز در این دیدار ضمن یاد و خاطره مرحوم آیت الله طالقانی و گرامیداشت مناسبت ۵ مرداد روز برگزاری نخستین نماز جمعه در کشور گفت که امام جمعه در حقیقت به عنوان پدر معنوی و  چراغ روشنی بخش مردم بسوی کمال و سعادت است .

وی افزود : امروز فعالان عرصه رسانه ، فرهنگ و هنر آمادگی دارند تا در ترویج باورهای دینی ، اشاعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در کنار امام جمعه و دیگر اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان نوشهر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/۱۸۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.