استاندار فارس عنوان کرد: اینکه در نمازجمعه تنها به عیوب نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ارگان ها و قوا بپرداریم، تنها روحیه ناکارآمدی را پمپاژ می‌کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی شنبه 6 مرداد در دیدار با اعضای ستاد نمارجمعه شیراز بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته در همه ابعاد کارآمدی خوبی را از خود نشان داده و اگر این چنین نبود امکان نداشت در طول چهار دهه در مقابل هزاران مبحث دنیای استکبار علیه ایران، مقاومت شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران از قطب‌های قدرتمند و اعتقادی و سیاسی در دنیا برخوردار است، افزود: اگر نظام طی این سالها در ابعاد مختلف کارآمد بوده اما با جنبه‌های مدنظر بنیانگذار جمهوری اسلامی فاصله دارد و برای کاهش این فاصله به تلاش همه ارکان نظام نیاز داریم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: آسیب‌های در مسیر حرکت 40 ساله وجود دارد که باید با شناسایی، نسبت به تقویت آنها همت گمارد.

رحیمی با بیان اینکه سابقه برگزاری نمازجمعه در ایران به دوره حکومت صفوی برمی‌گردد، گفت: این نهاد سیاسی، عبادی در دو دولت پهلوی علی‌رغم اینکه شیخ‌الاسلام‌هایی در آن دوره زندگی می کردند که از جایگاه ویژه‌ای در بین مردم برخوردار بودند اما به دلیل ماهیت دین ستیز این دو دولت مورد بی مهری واقع شد و با استقرار نظام جمهوری اسلامی این جایگاه مجددا احیا شد.

وی همچنین با بیان اینکه نمارجمعه نقش‌های متفاوتی دارد که برجسته ترین آن، نقش مذهبی و عبادی آن به عنوان یک فریضه الهی است، افزود: البته امروز احساس نیاز زیادی در رابطه با نقش فرهنگی نماز جمعه برای گسترش شعائر دینی می‌شود.

استاندار فارس تصریح کرد: برخی متعقدند که باید برخوردهای تند و خشنی در مقابله با هنجارها شود اما کار فرهنگی به شدت اثرگذارتر از این برخوردها خواهد بود.

رحیمی ادامه داد: دغدغه امروز بسیاری از مؤمنان، مسئله حجاب و عفاف است و بعضا عدم رعایت آن در برخی مجامع عمومی آزاد دهنده است که تلاش خطبای جمعه و مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند مردم را به این مهم توجه دهند که حجاب و عفاف نگهدارنده بنیان خانواده و پرجم عمومی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین انسجام بخشی، وحدت آفرینی، روشنگری و اعتماد آفرینی را از برجستگی‌های نقش سیاسی نمازجمعه ذکر کرد.

استاندار فارس  با اشاره به نقش اجتماعی نمازجمعه نیز گفت: وحدت آفرینی و پیوند بین مؤمنان، اطلاع از احول همدیگر و آشنایی‌ها در همین صفوف نمازجمعه شکل می‌گیرد و نمازجمعه یکی از مکان‌های معتبر و منسجمی است که مردم از حال یکدیگر باخبر می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه فاصله‌ای بین ارکان نظام وجود ندارد و همه ما ید واحد در راه اعتلای جمهوری اسلامی هستیم،اظهار کرد: تلاش مان بر این خواهد بود که جایگاه نمازجمعه در شیراز در شآن سومین حرم اهل‌بیت(ع) در کشور باشد.

وی همچنین تاکید کرد که تکلیف امروز همه ما تحقق دو مطلب رهبری در خصوص شعار سال و گام دوم خواهد بود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.