به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام علی ملکی روز دوشنبه در جشنواره مالک اشتر که به منظور تجلیل از برترین های بسیج در سرسرای غدیر این شهرستان برگزار شد ، افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران نبود امروز تنها نامی از اسلام و دین وجود داشت و از این رو حکومت های اسلامی مدیون این نظام الهی و رهبری دینی آن هستند.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی رسیدن به جایگاه بندگی خداوند ، شجاعت و خدمت در راه خدا و دین خدا ، گفت: شهدا با همین اخلاص ، اعتقاد و گذشتن از امور دنیوی و رسیدن به مرحله عبودیت و بندگی توانستند به مقام شهادت نائل شوند و دشمنان را شکست دهند.
خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: افتخار ما این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نماد بسیجی را بر دوش خود دارند ، زیرا بسیج یک تفکر ایثارگرانه و شهادت طلبانه است و هم اکنون با تمام توان از تمامیت و امنیت کشور دفاع می کند.
حجت الاسلام ملکی ادامه داد: امروز در تمام عرصه ها ، بسیج حرفی برای گفتن دارد و هرجا تفکر بسجی جریان دارد، به پیروزی رسیده ایم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین هم در این آیین گفت: برپایی جشنواره مالک اشتر فرصتی مناسب برای تقدیر از بسیجیانی است که برای پاسداری از تمامیت ارضی کشور مجاهدت می کنند.
سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی افزود: فرماندهان، مدیران ، کارکنان و بسیجیان باید برای خودآگاهی و تعالی عملکرد سازمانی تلاش می کنند.
وی اظهار داشت: بسیجیان ما با روحیه جهادی در مسیر شهدا حرکت می کنند تا بستری مناسب برای پیشرفت روز افزون کشور در بخش های مختلف فراهم شود.
در پایان این آیین ، 25 تن از بسیجیان ، فرماندهان و کارکنان ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

** نماز جمعه صدای رسمی نظام جمهوری اسلامی است
امام جمعه قصرشیرین گفت: نماز جمعه صدای رسمی و پایگاه سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلام است و اگر این مهم نبود ، لطمه ای بزرگ به انقلاب وارد می شد.
حجت اسلام علی ملکی روز دوشنبه در جلسه شورای رسیدگی به مشکلات مساجد شهرستان قصرشیرین افزود: هر اجتماعی باید حول یک محور بچرخد و این محور در جمهوری اسلامی ولایت مطلقه فقیه است.
وی با بیان اینکه مخالفت با ولایت فقیه مخالفت با اسلام و قرآن است، افزود: خدمت کردن در نظام جمهوری اسلامی ، خدمتگزاری به دین رسول خدا و پرچم امام زمان است.
امام جمعه قصرشیرین گفت: این شهرستان الگوی وحدت در استان کرمانشاه است و همه روحانیان شهرستان اعم از اهل سنت و شیعه باید در راستای بصیرت افزایی و روشنگری تلاش کنند.
فرماندار قصرشیرین هم در این جلسه گفت: مساجد پایگاه پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دسایس سازمان یافته دشمنان هستند.
مرادعلی تاتار افزود: باید در راستای تقویت مساجد و حل مشکلات آنها تلاش کنیم و دولت همواره در این حوزه تلاش زیادی داشته است.
وی گفت: قصرشیرین شهرستانی با ارزش های انقلابی و مردمان آن نیز در خط مقدم دفاع از جمهوری اسلامی هستند و از این رو باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا و امام راحل نباشیم.
مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه هم در این نشست گفت: شورای رسیدگی به امورات مساجد از سال 91 در استان کرمانشاه تشکیل و با توجه به نیاز های مساجد تاکنون 14 جلسه در استان برگزار شده است.
حجت الاسلام جواد کرمی ، توسعه و ساخت و ساز مساجد ، ایجاد پایگاه های مقاومت بسیج و تشکیل هیات امنای مساجد را از جمله مهمترین اقدام های این شورا عنوان کرد.
وی گفت: استان کرمانشاه یک هزار 300 مسجد دارد و با توجه به نیاز های هر شهرستان جلسات این شورا برگزار می شود.
در پایان امام جمعه و فرماندار قصرشیرین طی احکامی از سوی امام جمعه استان کرمانشاه به عنوان رئیس و نایب رئیس شورای رسیدگی به امور مساجد این شهرستان معرفی و منصوب شدند.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه هم اکنون 26 باب مسجد دارد که از این تعداد ، 20 باب مسجد روستایی و 6 باب مسجد شهری است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.