به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال تاسیس نماز جمعه گفت: نماز جمعه به عنوان به فرهنگ جامعه و نظام جمهوری اسلامی خدمت می کند.
وی بر اهمیت نماز جمعه تاکید کرد و  افزود: آیت اله قاضی نخستین نماز جمعه دزفول را ۴۰ سال پیش بعد از تهران در کلوپ ورزشی اقامه کرد که در طول این سالها با وجود فراز و نشیب های فراوان بدون وقفه تداوم داشته است. 
وی نهاد نماز جمعه را یک نهاد خدماتی دانست و گفت: نمازجمعه دزفول یکی از شلوغ ترین نمازجمعه های خوزستان است که تلاش شده برنامه های شورای سیاستگذاری را به نحو احسن اجرا کند ولی با ظرفیت های ‌ویژه شهرستان دزفول، جای کار بیشتر با ارائه امکانات بیشتر وجود دارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی مصالح شهر را اولویت مسوولان دانست و گفت: استیفای حقوق مردم یکی از اصول نهاد امامت جمعه است .
امام جمعه دزفول از رسانه ها خواست مشکلات مردم را رصد و کمبودهای مردم را اطلاع‌رسانی و پیگیری کنند. 
وی درخصوص راه اندازی میز خدمت در مصلای جمعه نیز گفت: نهاد امام جمعه می تواند رابط خوبی بین مردم و مسوولان باشد لذا می توان با ارتباطی دوطرفه و استقبال مردم، میز خدمت در مصلا برقرار و مشکلات مردم در فضایی معنوی مطرح و رسیدگی شوند.
وی در خصوص معضل امنیت در شهرستان دزفول نیز گفت: معضل امنیت منجر به امضا و ارسال طوماری از سوی شهروندان به ستاد فرماندهی کل قوا شد که منجر به بازدیدها و تحولاتی در نیروی انتظامی دزفول شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب امنیت شهرستان ارتقا یافته است، گفت: همکاری خوب نیروی انتظامی و دادستانی در برقراری امنیت قابل تقدیر است .
امام جمعه دزفول در خصوص قلیان سراها نیز گفت: طبق قانون با قلیان سراها برخورد و نسبت به پلمب آنها اقدام شده است. 
تریبون های زودهنگام انتخاباتی رصد شوند
امام جمعه دزفول در خصوص فعالیت های زودهنگام انتخاباتی گفت: تریبون های زودهنگام انتخاباتی باید رصد شوند و درخصوص انتخابات قانون فصل الخطاب باشد .
با برگزاری کنسرت های مبتذل برخورد می شود 
امام جمعه دزفول در خصوص برگزاری کنسرت در شهرستان دزفول نیز گفت: باید با ابتذال اخلاقی  در جامعه برخورد شود، اگر کنسرت مجوزهای قانونی را طی کند و تعهد اخلاقی دهد که هنجارشکنی صورت نمی گیرد، اختلاط زن و مرد صورت نگیرد و با رقص همراه نباشد اجازه اجرا داده می شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: با موسیقی سنتی مشکلی نداریم ولی موسیقی های دیگر باید مجوزهای لازم را کسب کنند.
وی ادامه داد: برگزاری نشست فقه هنر در دزفول نشانه دید باز مسوولان فرهنگی این شهرستان است ولی شرایط باید برگزاری کنسرت موسیقی فراهم و مقررات رعایت شوند.
وی افزود: باید شرایط جوانان در جامعه را درک کنیم و به حرف آنها گوش دهیم تا ضمن برقراری تعامل سازنده ارتباطی دوطرفه برقرار شود.
امام جمعه دزفول پاسخگویی مسوولان به رسانه ها را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: دفتر کار  مسوولان باید شیشه ای باشد و مطالبات مردمی  براحتی از طریق رسانه ها مطرح و پاسخگویی شوند.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.