رضا عبدی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت نام سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عبدی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران پیش از ظهر امروز طی گفتگویی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه های مختلف توسعه اقتصادی استان بوده و ماهیت فرادستگاهی و فرابخشی مقوله کارآفرینی توجه به آن را توسط تمامی دستگاهها ضروری میسازد.

وی افزود: باید زمینه های  کارآفرینی را در دانشگاه ها، مدارس و سازمان های مهارتی فراهم و برنامه کارآفرینی نهادی را دنبال کنیم .

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل خاطرنشان کرد: به لحاظ نقش ویژه کارآفرینان در جامعه، شناسایی و معرفی آنان، استفاده از توانمندی و تجارب آنان در جهت پیشرفت و توسعه و بهبود فضای کسب و کار در استان" یکی از اقدامات مهم در زمینه الگوسازی برای جوانان و ترویج و توسعه کارآفرینی در کشور میباشد.

عبدی با تأکید بر اینکه برگزاری این جشنواره میتواند زمینه های حضور کارآفرینان در جامعه و افزایش سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی را فراهم نماید، افزود:  این جشنواره، میعاد گاهی برای گردهم آوردن کارآفرینان است که تجارب موفق خود را با جامعه درمیان بگذارند و مشعل و چراغ راهی برای نسل جوان و نوپا باشند.

وی تصریح کرد: تشکیل کانونهای کارآفرینی در استان، با حضور کارآفرینان برتر استانی مشارکت آنان با نهادهای اجرایی به عنوان اتاق فکر کارآفرینی، یکی از دستاوردهای همین جشنوارهها است که نتایج موثری در توسعه کارآفرینی در استان به همراه خواهد داشت.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل در ادامه بیان داشت: کانونهای کارآفرینی استانها که از کارآفرینان برتر، صاحب نظران و کارشناسان خبره کارآفرینی هر استان تشکیل شده اند، در حال حاضر به عنوان اتاق فکر اداره کل ایفای نقش کرده و علاوه بر ارائه پیشنهادات و طرح ها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی در استان، تصمیم گیران را از پیامدهای احتمالی تصمیمات و سیاستگذاری ها نیز آگاه میسازند.

وی خاطرنشان کرد: از اقدامات دیگری که جهت ترویج این مهم در استان انجام شده است تأسیس 4 مرکز مشاوره کارآفرینی جهت توانمندسازی جوانان و سوق دادن فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت این مقوله مهم می باشد و بنا داریم در تمامی شهرستانها این مراکز را افتتاح نماییم.

عبدی در پایان اظهار داشت:  از تمامی افراد و شرکت هایی که خود را واجد شرایط کارآفرینی می دانند دعوت می شود از اکنون لغایت 31 تیر 98 به سایتwww.karafarinanebartar.ir  مراجعه و فرآیند ثبت نام را تکمیل نمایند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  یا ادارات شهرستانی مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.