به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: تاکنون بیش از 49 درصد از تعهد ایجاد اشتغال از سوی نهادهای اجرایی در استان برای سال 97 محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس تعهد استانی تا پایان سال 97 باید 10 هزار و 648 نفر در استان سمنان وارد بازار کار شوند که تاکنون پنج هزار و 246 فرصت شغلی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت شده است.
عسگری ادامه داد: در ارائه تسهیلات رونق تولید در بخش اشتغال روستایی و خانگی عملکرد بانک های عامل مطلوب و بخش قابل توجهی از تعهدهای پرداختی از سوی بانک ها عملیاتی شده است.
معاون استانداری سمنان اضافه کرد: برای تحقق 100 درصدی تعهد اشتغالزایی، بانک های عامل تا پایان سال جاری باید همکاری همه جانبه ای با نهادهای مربوط داشته باشند و با هم افزایی بین بخش های مختلف اجرایی می توان گامی اساسی برای کاهش آمار بیکاری در استان برداشت.
عسگری تصریح کرد: در سال های گذشته در ارائه تسهیلات در بخش روستایی سهل انگاری شد اما با اقدام های مثبت دولت تدبیر و امید و انجام پرداختی های قابل توجه، در چند سال آینده شاهد رونق کسب و کار در این مناطق استان خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: در گام دوم پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در نیمه دوم امسال، با بازنگری در میزان اعتبارهای مصوب شهرستانی و عملکرد نهادهای اجرایی می توان با کیفیت بهتر برای کاهش بیکاری در استان اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: طرح های جدید اقتصادی برای دریافت تسهیلات به دلیل دریافت قراردادهای قابل توجه در نیمه نخست امسال از سوی کارآفرینان، منتفی است.
تعهد اشتغال سال 96 دستگاه های اجرایی استان سمنان 10 هزار و 400 شغل بود که موفق به ایجاد 10 هزار و 700 شغل شدند، سمنان پس از استان مرکزی پایین ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.