به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عزیزی عصر شنبه در کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 176 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به منظور ایجاد اشتغال روستایی تخصیص پیدا کرده که از این میزان 77 درصد اخذ قرارداد و 66 درصد نیز پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه بانک ها باید روند پرداخت تسهیلات را تسریع کنند، گفت: پست بانک در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی نسبت به دیگر بانک ها پیشتاز است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: جهاد کشاورزی با 158 طرح و 77 میلیارد تومان اعتبار با اشتغال 658 نفر دستگاه پیشتاز در زمینه جذب اعتبارات اشتغال روستایی است.
عزیزی اظهار داشت: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی به ترتیب سهم هر شهرستان در زمینه جذب اعتبارات اشتغال روستایی را اعلام کرده است که فرمانداران باید براساس آن در زمینه جذب اعتبارات اقدام‌ کنند.
وی ادامه داد: به صورت میانگین 30 درصد طرح های اشتغالزایی روستایی که وارد بانک ها می شوند تسهیلات را دریافت می کنند اما این آمار در استان کرمانشاه 19 درصد است.
به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، این استان در جایگاه 28 کشور در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قرار دارد.
عزیزی گفت: در زمینه ایجاد اشتغال در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاکنون 300 میلیارد تومان تسهیلات تخصیص پیدا کرده که از این میزان فقط 19 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه این میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده قابل قبول نیست، گفت: سازمان های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ترتیب دستگاه های پیشتاز در زمینه جذب این تسهیلات هستند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.