به گزارش خبرنگارایرنا، علی معتمدزادگان روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال مازندران تعداد شرکت های دانش بینان و فناورانه دارای مجوز در استان را افزون بر یکصد واحد اعلام کرد.
وی افزود : در حال حاضر بیش از یکهزار نفر در این شرکت ها اشتغال دارند و حمایت مالی از این شرکت ها می تواند آماراشتغالشان را افزایش دهد.
معتمدزادگان گفت : برخی از محصولات شرکت های دانش بنیان مازندران به کشورهایی چون آمریکا، کانادا و فیلیپین صادر می شود که یکی از آنها بازی های لیزری است که در آمریکا هم دارای هوادار و مشتری است.
رئیس پارک علم و فناری مازندران خواستار توجه جدی تر به شرکت های دانش بنیان شد و افزود : بررسی نشان می دهد که میزان تقاضا برای نفت به عنوان انرژی در جهان رو به کاهش است و شرکت های نفتی نیز به دنبال انرژی نوین به جای نفت می روند.
وی ادامه داد : با توسعه تقاضا برای انرژی نوین و کاهش تقاضا برای نفت، کشورهای نفتی به خصوص ایران برای رونق اقتصادی و ارز آوری باید به دنبال توسعه شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها بروند.
معتمدزادگان همچنین توسعه شرکت های دانش بنیان را یکی از راهکارهای مهم برای غلبه بر بیکاری به خصوص در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد.
هم اکنون پارک علم و فناوری مازندران و مراکز رشد آن با 86 کشور و 400 پارک علم و فناوری جهان همکاری دارند.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و 12 مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.
طبق آمارهای رسمی پارسال حدود چهار میلیون یورو از محصولات شرکت های دانش بینان مازندران به خارج از کشور صادر شد.
مازندران رتبه هفتم کشور را به خاطر داشتن تعداد شرکت های دانش بنیان در اختیار دارد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.