به گزارش ایرنا از دماوند، عباسعلی عامری روز پنجشنبه با بیان اینکه استان تهران در صنعت ساخت گلخانه رتبه اول کشور را دارد و همزمان با ایام دهه مبارک فجر، 23 پروژه گلخانه ایی در سطح این استان به بهره برداری رسیده است افزود: پیش بینی می شود این پروژه یک میلیون و 700هزار شاخه گل در سال تولید کند که بالغ بر یک میلیون بشکه نفت توانایی ارز آوری دارد و باتوجه به تکنولوژی به کار رفته، تولید محصول صادراتی دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد:یکی از مهمترین پروژه‌های بخش کشاورزی که در غالب برنامه اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته، پروژه توسعه گلخانه هاست چرا که نقش بسزایی در مدیریت مصرف آب داشته و زمینه اشتغال پایدار و هموارسازی راه صادرات غیر نفتی را به عنوان یکی از کالاها فراهم می کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهارداشت: این‌ پروژه یک پروژه های مهم بخش کشاورزی است که با بهترین تکنولوژی های روز دنیا انجام شده است‌.
این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از ویژگی های شاخص این گلخانه، زنجیره ایی بودن بخش تولید است چرا که یکی از بخش هایی که برای تولید انواع گل‌ها نیاز داریم، اندام های گیاهی است که در این مجموعه پروژه کشت بافت هم پیش‌بینی شده که در آینده نزدیک نیز به بهره برداری می رسد و ‌امیدواریم با شرایط حاکم بر این واحد گلخانه‌ای، بتوانیم بهترین تولید و فروش را داشته باشد.
عامری افزود: حدود 1.1 هکتار سطح‌مفید این گلخانه است و سطح کل پروژه 1.5 هکتار است که با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که 7.5 میلیارد تومان آورده شخصی و 4‌،5 میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.
همچنین مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به پروژه گلخانه درویش پایا، گفت: این پروژه از جمله پروژه های مهم شهرستان دماوند در بخش کشاورزی است که زمینه اشتغال 80 نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده و ظرفیت 120 نفر شغل را دارد و 140 نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول بکار هستند.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.