به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام محمود علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : مازندران حدود چهار هزار مسجد دارد که در یک هزار و 132 مسجد کانون فرهنگی - هنری راه اندازی شد و مشغول اجرای برنامه ها در این زمینه هستند .
وی ادامه داد : بر اساس قانون ، غنی سازی محتوای فرهنگی مساجد بر عهده نهاد 26 ساله دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد است که این کار از طریق راه اندازی و فعالیت این کانون ها در پیگیری می شود ، ولی بیشتر مساجد استان به صورت نسل به نسل و موروثی اداره می شوند و نگرانی از این دارند که با راه اندازی کانون ، متولی بودن آنها هم مشکل دار شود.
این مسئول توضیح داد : این که اصولا فعالان کانون های فرهنگی مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند این نگرانی را در متولیان سنتی مساجد ایجاد می کند که متولیگری و اداره مساجد هم به این افراد واگذار شود.
وی با اشاره به این که نوجوانان و جوانان به عنوان سکانداران اصلی کانون های فرهنگی و هنری به شمار می روند ، افزود : این افراد متقاضی و پیگیر راه اندازی کانون ها غالبا با این دیدگاه موروثی در مساجد مواجه هستند و مانعی برای انجام کارشان می شود .
علیخانی از حضور امام جماعت به عنوان پشتیبان برای راه اندازی کانون های فرهنگی یاد کرد و گفت : امامان جماعت با هدایتگری و روشنگری تولیت و دست اندرکاران مساجد باعث می شوند تا زمینه راه اندازی این کانون ها فراهم شود .
وی همچنین از نبود اطلاع رسانی درست به مسجدی ها به عنوان دیگر عامل کندی راه اندازی کانون های مساجد در مازندران یاد کرد.
مازندران یک هزار و 132 کانون فرهنگی در مساجد مازندران فعالیت می کنند که 116 هزار و 743 نفر عضو این کانون ها هستند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.