مهدی ایزدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات احیای این بنای تاریخی ملی است و اکنون در انتظار ایجاد ردیف اعتباری هستیم و در صورت اختصاص اعتبار با اقدام به انتخاب پیمانکار خواهیم کرد تا کار احیا را اغاز کند.
وی ادامه داد: برای بازسازی راه دسترسی به این عمارت حدود 15 میلیارد ریال و برای کار مرمت و احیای بنای عمارت نیز حدود 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از منابع ملی تامین خواهد شد.
معاون مراث فرهنگی مازندران گفت: اجرای سریع کار احیای ساختمان منوط به واگذاری و انتقال این عمارت از وزارت اطلاعات به میراث فرهنگی است که تاکنون قدم های مثبتی از سوی وزارت اطلاعات برداشته شد.
ایزدی از وضعیت عمارت ابراز بی اطلاعی کرد ولی اظهار داشت: احتمالا به دلیل شرایط آب و هوایی مازندران خسارت زیادی چه در بنا و تاسیسات و چه در تزئینات ایجاد شده که کار مرمت گسترده ای را می طلبد، اما همه اینها در حد حدس و گمان است و باید عمارت از نزدیک توسط کارشناسان میراث بازدید شود.
استاندار مازندران امروز در آیین رونمایی از 12 جلد کتاب روز شمار انقلاب اسلامی در مازندران به اسناد ساواک که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، از بازگشایی آثار تاریخی صفی آباد در شهرستان بهشهر و موافقت وزارت اطلاعات با بازگشایی این آثار تاریخی بر روی مردم خبر داد.
استاندار مازندران عنوان کرد که با بازگشایی این آثار تاریخی و گردشگری از این پس گردشگران و مسافران می توانند از این آثار بازدید کنند و زمینه افزایش جذب گردشگران به شرق مازندران را تقویت می کند.
عمارت صفی آباد از بناهای متعلق به دوران صفویه است و در سال 1310 با شماره 58 به عنوان یکی از نخستین بناهای تاریخی ایران بود که به ثبت ملی میراث فرهنگی رسید.
مجموعه تاریخی صفی آباد که مشتمل بر یک کاخ و باغ بزرگی از دوره صفوی است پس از انقلاب اسلامی در اختیار وزرات اطلاعات قرار گرفت.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.