به گزارش ایرنا این طرح ها شامل 6 طرح برق رسانی، 2 طرح آبرسانی، راه اندازی یک مرکز رادیولوژی در شهر میرآباد و یک مرکز جامع سلامت در شهر ربط است که با 29 میلیارد و 824 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسید.
رییس اداره برق سردشت در آیین افتتاح طرح های برق رسانی گفت: این طرح ها شامل برق رسانی به روستای محروم و مرزی «به ردان»، «تیت سفلی»، احداث خط 20کیلوولت و نصب دستگاه ترانسفورماتور در سه راهی «ژاژوکه» شهر سردشت و شهر ربط، برق رسانی به فاز سه مسکن مهر فرهنگیان شهر سردشت و نصب یک دستگاه ترانسفورماتور در جاده روستایی آغلان به نلاساین شهرستان است.
فریدون محمدپور بیان کرد: برای احداث این طرح ها در مجموع چهار میلیارد و 676 میلیون ریال هزینه شده است.
به همین مناسبت 2 مرکز خدمات جامع شهری و رادیولوژی نیز در این شهرستان افتتاح شد و رییس شبکه بهداشت و درمان سردشت در مراسم بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی ربط از توابع بخش بخش مرکزی این شهرستان گفت: این طرح در زمینی به مساحت یکهزار و 500 مترمربع و با یکهزار و 200 مترمربع زیربنا در 2 طبقه و با 15 میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.
اسماعیل عباس ثانی افزود: این مرکز مجهز به بخش های تسهیلات زایمان، 2 اتاق پزشک، 2 اتاق تحت نظر، اتاق CPR، تزریقات و پانسمان، داروخانه، خانه سرایداری، آزمایشگاه، واحد دندانپزشکی، پنج اتاق کارشناس بهداشتی، و پانسیون پزشک و ماما است.
وی بیان کرد: بخش رادیولوژی مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی میرآباد از توابع بخش وزینه این شهرستان نیز با چهار میلیارد ریال هزینه احداث شده است.
به مناسبت دهه مبارک فجر 2 طرح آبرسانی به روستاهای «بریته» و «مزرعه» نیز به بهره برداری رسید.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی سردشت گفت: طرح آبرسانی به روستای «بریته» از توابع بخش مرکزی در دهستان گورک نعلین با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال و با جمعیت برخوردار 27 خانوار به بهره برداری رسید.
رزگار محمودی افزود: طرح دیگر، آبرسانی به روستای «مزرعه» از توابع بخش وزینه در دهستان گورک نعلین است که با سه میلیارد و 648 میلیون ریال و با جمعیت 137 خانوار افتتاح شد.
با حضور استاندار آذربایجان غربی عملیات اجرایی 2 سالن سرپوشیده چند منظوره در شهرستان مرزی سردشت نیز آغاز شد.
رییس اداره ورزش و جوانان سردشت در مراسم کلنگ زنی این طرح ها نیز گفت: این 2 سالن سرپوشیده و چند منظوره ورزشی در شهرهای ربط و سردشت
هر کدام با یکهزار و 150 مترمربع زیربنا و با 63 میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.
کمال بیدخ افزود: این شهرستان در شرایط حاضر دارای 29 سانتی متر سرانه فضای ورزشی بوده که این میزان 32 سانتی متر کمتر از میانگین استان است.
علاوه بر این مرکز تفریحی گردشگری چشمه آب معدنی گراوان شهر ربط با اعتبار 10 میلیارد ریال نیز آغاز شد.
به گزارش ایرنا استاندار آذربایجان غربی برای شرکت در جشن های پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شرکت در جلسه شورای اداری و افتتاح چند طرح عمرانی به شهرستان مرزی سردشت سفر کرده است.
به مناسبت دهه مبارک فجر 121 طرح در زمینه های مختلف عمرانی و خدماتی در این شهرستان با 153 میلیارد و 80 میلیون ریال هزینه به بهره برداری می رسد.
سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.