به گزارش ایرنا همایش بزرگداشت روز معلول امروز چهارشنبه با حضور مسئولان و توان یابان مازندران در سالن هلال احمر ساری برگزار شد تا خاطره ای ماندگار در ذهن این قشر ثبت شود.
البته در همایش امروز با وجود محدودیت فضا و سرپا ایستادن برخی از معلولان در این همایش، اما چهره شاد و خندان آنها هر محدودیت و معلولیتی را در میان انبوه جمعیت سالم و معلول محو کرده بود.
در همایش امروز نه تنها معلولان برای معلولان موسیقی و نمایش اجرا کردند، بلکه با دستان خودشان از همسفرانشان تجلیل کردند.
علاوه بر این امروز برخی از معلولان با در دست داشتن پلاکارهایی با مضمون بودجه ما کجاست، پیاده روها جایی برای معلولان ندارند و ما هم شغل می خواهیم، اعتراض خود را به نوعی نسبت به وضعیت خود نشان دادند
**بیانیه ای پر از درد دل و خواهش
بیانیه انجمن های معلولان نیز در همایش امروز روز جهانی معلولان در مازندران قرائت شد که بر همبستگی و مشارکت در جهت رفع مشکلات این قشر و اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تاکید داشت.
در بیانیه این انجمن پیشنهاداتی جهت احقاق حقوق معلولان و اجرا در سریع ترین زمان ممکن توسط مسئولان و دست اندرکاران مطرح شد.
اجرای دقیق و سریع تمامی مفاد و تبصره های قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و اختصاص بودجه لازم برای اجرایی شدن آن در سال 98، ارائه گزارشات لازم اجرا، تسریع در تشکیل شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و حسن نظارت در اجرای قانون و دفاع از حقوق معلولان از جمله پیشنهادات مطرح شده در این بیانیه بود.
اتخاذ تدابیر جهت کنترل گرانی بیش از حد لوازم توانبخشی، درمانی و اختصاص ارز دولتی جهت تهیه و توزیع این لوازم بین متقاضیان واقعی از طریق سازمان های مرتبط با حقوق معلولان با توجه به گرانی، بهبود شرایط اشتغال معلولان، ایجاد شغل پایدار در فضای کسب و کار از دیگر پیشنهادات انجمن معلولان بود که به گوش مسئولان رسید.
تلاش در جهت مناسب سازی فضای شهر به منظور افزایش حضور و مشارکت اجتماعی معلولان، حمایت از سازمان های اجتماعی فعال در حمایت از حقوق معلولان برای گسترش بیشتر فعالیت ها دیگر مفاد این بیانیه بود.
انجمن معلولان مازندران همچنین در پایان بیانیه خود حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان و ارائه راهکارهای عملی ورود این بخش برای یاری رساندن به معلولان و رفع مسائل آنان بخصوص در حوزه آموزش، سلامت و توانبخشی ، اشتغال، مناسب سازی و مسکن خواستار شدند.
**بهترین قانون در صورت عدم اجرا به درد گنجه می خورد
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخنرانی مسوولان در مراسم های مختلف گفت: تابوی سخنرانی مسوولان در آئین های بزرگداشتی چون روز معلولان و یا دیگر روزها باید شکسته و با روزه سکوت مسوولان جایگزین شود تا این قشر از خواسته های خود بگویند.
محمد دامادی افزود: از دهم اردیبهشت امسال قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تصویبی اسفند 96 جهت اجرا ابلاغ شد ، اما بهترین قانون اگر نوشته شود و به اجرا در نیاید به درد گنجه می خورد، مسئولان باید قشر معلول را ببینند و در راستای اجرای این حکم قانونی تلاش کنند.
وی گفت: مناسب سازی فضای معابر از دغدغه های اصلی است و حداقل باید سازه هایی که جدید احداث می شوند ملزم به رعایت شوند.
دامادی گفت: با سیاست ها و روش های غلط به معلولان محدودیت می دهیم ، در حالیکه دولت باید با همکاری بخش خصوصی نقیصه در بخش اشتغالزایی معلولان را رفع کند، معلولان توانمندند و این ما هستیم که با درک پایین توانمندی معلولان را نمی بینیم.
بیش از 250 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری استان مازندران تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که حدود 50 هزار از آنها معلولان جسمی و حرکتی هستند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.