غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با راه اندازی زیرساخت های اشتغالزایی، مهاجرت به شهرستان گرمسار در یکسال گذشته افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 50 درصد از واحدهای صنعتی سمنان در غرب استان فعال است و به دلیل نزدیکی به پایتخت و تامین منابع آب، می توان جمعیت سرریز پایتخت را به استان سمنان منتقل کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای ادامه داد: افزایش جمعیت در استان سمنان تنها با کلی گویی محقق نمی شود و با رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و شهرسازی، نیرو و صنایع می توان برای افزایش آمار جمعیت این منطقه از کشور برنامه ریزی کرد.
وی گفت: برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان سمنان باید مسئولان و مردم متحد باشند و با وحدت می توان موانع بخش های مختلف اقتصادی این منطقه از کشور را رفع کرد.
کاتب اضافه کرد: توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در بخش صنعت و صنایع وابسته به معادن این استان به رفع چالش کم آبی وابسته است.
وی خاطرنشان کرد: روند سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی استان بسیار مطلوب است اما کم آبی در میان مدت در توسعه روز افزون سمنان وقفه ایجاد می کند.
این نماینده مجلس گفت: اکنون بسیاری از شهرستان های استان سمنان با معضل کمبود آب در بخش آشامیدنی و صنایع مواجه هستند که باید با اجرای طرح انتقال بین حوزه ای برای رفع این چالش اقدام کرد.
کاتب ادامه داد: تامین زیرساخت های سرمایه گذاری در استان سمنان وظیفه ذاتی مسئولان و نهادهای های اجرایی است و با رفع این چالش ها می توان برای حضور بخش خصوصی شرایط لازم را فراهم کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح انتقال آب از سد نمرود به استان سمنان به عنوان طرح مهم منطقه ای برای رفع چالش کم آبی در شهرستان گرمسار باید با تلاش روز افزون وزارت نیرو عملیاتی شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.