ابوالفضل حسن بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویه ارایه تسهیلات رونق تولید با هدف افزایش اشتغالزایی به واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان باید اصلاح شود.
وی اظهارداشت: دولت منابع و اعتبار مشخصی را به بانک ها ابلاغ کرده است و نمی توان شاهد عملکرد ضعیف بانک ها بود و در صورت همکاری نکردن بانک ها در ارایه تسهیلات، با این بانک ها برخورد می شود.
وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد تولید، اشتغال و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، باید در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و استفاده از منابع بانکی تلاش شود که در این میان، بانک ها باید با روند رو به رشد تری به پرداخت تسهیلات بپردازند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه بانک ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و ادامه داد: همه بانک های استان تعهد دارند بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، بر تعهدات خود در پرداخت تسهیلات با هدف اشتغالزایی عمل کنند تا میزان مشارکت آن ها در ایجاد اشتغال سمنان، مشخص شود.
حسن بیگی با بیان این که دولت مکلف به ارایه گزارش از اقدامات انجام شده در زمینه طرح رونق اقتصادی به رهبر معظم انقلاب تا پایان سال جاری است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع، باید وضعیت استان در بخش تولید و کاهش آمار بیکاری مشخص و در این رابطه میزان اشتغال ایجاد شده با تسهیلات بانک ها در بخش های مختلف بررسی و مشخص شود.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد تجمیع شده بانک ها در بخش های مختلف باید در کمترین زمان ممکن به مدیریت عالی استان اعلام شده تا دستاوردهای آن ها در راستای ایجاد تولید و اشتغال و همچنین رونق فضای کسب و کار استان مشخص شود.
وی بر ضرورت هم افزایی میان بانک ها و دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری بانک ها، شاهد رشد استان در ارایه و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشیم تا از این طریق، زمینه های رشد تولید و افزایش اشتغال فراهم شود.
به گزارش ایرنا، در سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و سه درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه ‌گذاری استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.