علی عبدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذار آلمانی تولید کننده ماشین آلات و قطعات تولید آبمیوه با سرمایه گذرای 100 میلیون دلار یکی از این واحد هاست که توافق های اولیه با سرمایه گذاران این طرح صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین یک شرکت عراقی تولید کننده صفحه کلاج و لنت ترمز تحت لیسانس کره جنوبی با 100 میلیون دلار سرمایه، یکی دیگر از سرمایه گذارانی است که برای حضور در آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرده است.
وی بیان کرد: برای این واحد های تولیدی بیش از هشت هکتار زمین صنعتی تدارک دیده شده تا در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی افزود: با راه اندازی و بهره برداری از این واحد های تولیدی برای 2 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.