حسین معمار نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهار کرد: در پی مطالبات صنفی و تنگناهای کارگری واحد ریخته گری ساوه که از روز شنبه هفته جاری آغاز شد، نشستی در فرمانداری با حضور مدیرعامل کارخانه، شورای اسلامی کار این شرکت و نیز دستگاه های مرتبط تشکیل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در این نشست پس از بیان دیدگاه های مدیرعامل واحد ریخته گری و نقطه نظرات حاضران،‌ بر ضرورت حفظ اشتغال کارخانه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به عنوان اولویت شهرستان ساوه تاکید شد.
معاون فرماندار ساوه گفت: مقرر شد مشکلات موجود توسط مدیریت کارخانه و با تعامل موثر شورای کارگری پیگیری شود.
معمار نیا اظهار کرد: مدیرعامل این کارخانه نیز از مشکلاتی همچون مطالبات وصول نشده که تامین مواد اولیه و تداوم تولید را با کندی مواجه کرده، ‌سخن گفت و بر ضرروت همکاری کارگران تا رفع این مشکلات نیز تاکید کرد.
معاون فرماندار ساوه گفت: شرایط کار برای کارگران واحد ریخته گری فراهم است و از عصر دیروز (دوشنبه) کارگران نیز به سر کار خود بازگشتند.
گفتنی است در روز شنبه هفته جاری کارگران شرکت ریخته گری در تجمعی صنفی، خواستار توجه ویژه مسئولان شدند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ساوه همچنین در مورد مشکلاتی که در شرکت لاستیک پارس ساوه اظهار کرد: مشکلات این واحد تولیدی نیز با رایزنی های انجام شده حل و فصل شد و مراحل قانونی روند انتقال به بخش خصوصی نیز در دست انجام است.
وی ادامه داد: اگر در فرایند انتقال کارخانه لاستیک پارس به کارفرمای جدید، مواردی خلاف قانون مشاهده شود دستگاه های نظارتی و مرتبط کشور در حوزه خصوصی سازی پیگیری خواهند کرد.
معمار نیا گفت: کارگران کارخانه لاستیک پارس نگرانی هایی در مورد خصوصی سازی این واحد تولیدی دارند اما به طور طبیعی هرگاه یک کارخانه به بخش خصوصی منتقل می شود،‌ بر اساس ماده 12 قانون تعهدات مدیریت قبلی برای کارفرمای جدید نیز لازم الاجراست.
معاون فرماندار ساوه گفت: خریدار جدید واحد لاستیک پارس هم اعلام کرده که حاضر است با سرمایه گذاری جدید،‌ مشکلات را برطرف کند و قرار است در نشستی در خصوص استفاده از فناوری های نوین و ایجاد تنوع در محصول تولیدی برای عبور از تک محصولی بودن و نیز سرمایه گذاری جدید برای توسعه این شرکت، گفت و گو و رایزنی شود.
شهرستان ساوه با داشتن چهار شهر و ناحیه صنعتی و فعالیت حدود 500 کارخانه،‌ نیمی از مجموع اشتغال استان مرکزی (49 درصد) را به خود اختصاص داده و یکی از قطب های صنعتی و تولیدی ایران به شمار می آید.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.