به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی در سالجاری پرداخت و گفت: باید با استناد به قانون در جهت اجرای مصوبات گام برداریم که در صورت به تعویق افتادن اجرای مصوبات باید جوابگو باشیم.
وی افزود: وظیفه ما این است که به مردم و سرمایه گذاران پاسخ صحیح، قطعی و روشن داده و کسی را منتظر نگذاریم.
مقیمی در ادامه به سه تصمیم اقتصادی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: اولین تصمیم بحث جایگزینی خودروهای فرسوده ظرف سه تا چهار سال آینده از محل صرفه جویی های ارزی است و از آنجا که 70 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از خودروهای دودزا و فرسوده است، با این تصمیم آلودگی هوای تهران به حداقل می رسد.
استاندار تهران به دومین تصمیم دولت در اجرای طرح بازسازی بافت های حاشیه ای اشاره کرد و افزود: قرار است با اجرای این طرح 2 هزار 600 محله در بافت های فرسوده کشور طی 10 سال آینده بازآفرینی شود و در مرحله اول آن یکهزار و 300 محله قرار است نوسازی شود که هفته گذشته عملیات 50 محله استان تهران آغاز شده است.
استاندار تهران در ادامه به نشست رئیس جمهور با استانداران کشور اشاره کرد و افزود: در این جلسه رئیس جمهور موضوعات مربوط به اشتغال را از جمله طرح کارورزی را به طور ویژه مطرح کردند که تا پایان تیرماه سال 97 مبلغ 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی سرمایه گذاری شود.
همچنین در این جلسه مشکلات پروژه های شهرستان های فیروزکوه جهت ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری و شمیرانات در اجرای ٦ پروژه گردشگری و اقتصادی، مورد طرح و بررسی قرار گرفت.
استاندار تهران با اشاره به سهم استان تهران در ایجاد اشتغال گفت: شرط موفقیت در تحقق ایجاد اشتغال برای 126 هزار نفر در استان تهران، وحدت رویه دستگاه هاست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: فرانک عابد نژاد**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.