مرتضی دارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 377 واحد و طرح صنعتی در شهرک های صنعتی استان ایلام مستقر شده که علاوه بر اشتغالزایی، بر اساس پروانه بهره برداری 2 هزار و 931 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی از اعطای مشوق های جدید برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و افزود: با اعطای مشوق های مناسب باید بتوانیم سپرده‌گذاران را به سمت صنعت سوق داده و آنها را به فعالیت در این بخش تشویق کنیم.
دارایی دریافت هزینه های حق انتفاع از تاسیسات بصورت نقد و اقساط ( از 10 تا 30 درصد نقد و مابقی طی اقساط سه ساله)، تخفیف 12 درصدی حق انتفاع تاسیسات در صورت پرداخت کل هزینه توسط متقاضی، بخشودگی قسمتی از هزینه های انتفاع از تاسیسات مشمول در صورت به بهره برداری رسیدن زودتر از زمان پرداخت اقساط، معافیت مالیاتی ماده 132 قانون مالیات ها در صورت استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را از مهمترین مشوقات این شرکت در سال جدید عنوان کرد.
وی گفت: از دیگر مشوق ها می توان به همجواری واحدهای صنعتی همگن و فراهم شدن بستر مناسب برای ایجاد شبکه ها و خوشه های مرتبط به یک صنعت در محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی، امکان استفاده از تولیدات، نیروی متخصص، ماهر و تجارب واحدهای صنعتی درون شهرک ها و نواحی صنعتی اشاره کرد.
دارایی با بیان اینکه اولویت واگذاری زمین و اجرای طرح های جدید در حوزه صنعت و تولید باید بمنظور متمرکز شدن آنها در شهرک های صنعتی باشد، تاکید کرد: در شهرک ها و نواحی صنعتی استان آمادگی کامل برای جلب و حمایت از سرمایه گذاران در همه زمینه ها وجود دارد و زیرساخت ها و امکانات لازم در این مناطق فراهم است.
553 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.