به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه شنبه و در آستانه روز جهانی معلولان در نشست هم اندیشی با انجمن ها و تشکل های معلولان اظهار داشت: مسئولان بهزیستی و سایر دستگاه های متولی، عزم و اراده جدی در زمینه رسیدگی به مشکلات این قشر دارند.
وی با تاکید بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در استان افزود: این قانون باید به درستی اجرایی شود تا بخشی از مطالبات و خواسته جامعه معلولان تحقق پیدا کند.
مرادنیا همچنین خواستار ایجاد روحیه نشاط و امید در میان جامعه معلولان شد و تاکید کرد: هرگز نگاه ترحم آمیزی نسبت به این قشر نداشته ام چون در میان معلولان استعدادهای زیادی وجود دارد که باید شکوفا شود و ما نیز حمایت می کنیم.
وی خطاب به معلولان حاضر در جلسه گفت: اگر خداوند عضوی از شما گرفته به جای آن استعداد نهفته ای دارید که باید شکوفا شود پس نیاز به نگاه ترحم آمیز دیگران ندارید.
مرادنیا همچنین با اشاره به مشکلات و موانع مختلفی که بر سر راه این قشر در استان وجود دارد، یادآور شد: رفع تمام مشکلات معلولان در زمینه های مسکن، اشتغال و سایر موارد در دستور کار قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: رفع مشکلات موجود نیازمند برنامه ریزی های درست و اصولی است و در این بخش حتی باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره گرفته شود.
استاندار کردستان با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی برای معلولان اظهار داشت: اگر معلولان برای اشتغال و کارآفرینی نیاز به تسهیلات داشته باشند بدون محدودیت در اختیارشان قرار می دهیم.

** قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان اجرایی شود
مدیرکل بهزیستی کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از مشکلات و خواسته های معلولان استان بحث اشتغال است از دستگاه های اجرایی خواست قانون سه درصد سهمیه اشتغال معلولان در موضوع استخدام ها را اجرایی کنند.
صباح قریشی گفت: اجرای قانون سهمیه سه درصد در دستگاه های اجرایی سلیقه ای شده و تعدادی از ادارات در این زمینه همکاری نمی کنند.
وی افزود: یکی دیگر از خواسته های جامعه معلولان که در قانون جامع حمایت از این قشر نیز بر آن تاکید شده، بحث مناسب سازی معابر عمومی و فضاهای خدماتی است که تحقق آن نیاز به توجه و پیگیری دستگاه های اجرایی و خدماتی استان دارد.
مدیرکل بهزیستی کردستان یادآور شد: در حال حاضر 50 هزار معلول در استان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: این تعداد تمام جمعیت معلولان استان نیستند بلکه افراد زیادی هستند که به دلایلی خود را برای زیر پوشش قرار گرفتن به بهزیستی معرفی نکرده اند.
قریشی با اشاره به وجود 43 مرکز توانبخشی در استان گفت: این مراکز به صورت روزانه و شبانه روزی به یک‌ هزار و 700 نفر خدمات ارائه می دهند.
در این نشست مسئولان تشکل های معلولان استان کردستان نیز به بیان مسایل و مشکلات این قشر در حوزه های مختلف پرداخته و از استاندار کردستان خواستند در خصوص رفع این مشکلات مساعدت کند.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
در تقویم جمهوری اسلامی ایران 12 آذر با عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.