به گزارش ایرنا، مهران کشاورز روز سه شنبه در همایش گرامی داشت روز عصای سفید با یادآوری اهمیت مناسب سازی مکان های عمومی برای تردد آسان معلولان گفت: ساختمان های اداری برخی دستگاه های اجرایی گچساران مناسب سازی نشده اند که باعث گلایه مندی معلولان شده است.
وی با بیان اینکه 48 خانواده 2 معلولی در گچساران سال گذشته زمین دریافت کردند گفت: براساس قانون پروانه ساختمان این زمین ها باید به صورت رایگان صادر شود که از شهرداری انتظار می رود در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.
رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت:هشت پایگاه تشخیص تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در مراکز پیش دبستانی، مهدهای کودک و بهزیستی این شهرستان دایر خواهد شد.
کشاورز به اهمیت پیشگیری از تنبلی چشم در نابینایی و کم بینایی اظهار داشت: این مراکز از ابتدای آبان آماده اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در گچساران است.
وی بیان کرد: سال گذشته 6 هزار و 146 کودک سه تا 6 سال در پایگاه های تشخیص تنبلی چشم گچساران معاینه شدند.
وی بیان کرد: مراحل درمانی و عینک40 کودک خانواده های کم بضاعت بهزیستی این شهرستان در سال 1396 با هزینه این نهاد تامین شده است.
رئیس اداره بهزیستی گچساران بیان کرد: هم اکنون 260 فرد کم بینا و نابینا در این شهرستان سکونت دارند که از این تعداد 24 نفر نابینای مطلق هستند.
کشاورز گفت: برای پیشگیری از معلولیت های جسمی مادرزادی مرکز مشاوره ژنتیک سال گذشته در گچساران راه اندازی شد که در سال های 96 و 97 بیش از 50 زوج پرخطر به آزمایشگاه ژنتیک جنوب کشور معرفی شده اند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران 2 هزار معلول دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.