به گزارش ایرنا، علی پولادی ریشهری دوشنبه شب در نشست با استاندار بوشهر افزود: در همین ارتباط به مناسبت هفته بهزیستی 41 واحد مسکونی ویژه معلولان در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: توانمند سازی و شکوفایی استعدادهای جامعه هدف و رسیدگی به معلولیت ها و مشکلات آنها از جمله رویکردهای این سازمان درحوزه پیشگیری است.
پولادی ریشهری اضافه کرد: با همت دولت در راستای بهبود شرایط جامعه زیر پوشش نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، یارانه این افراد سه برابر شده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در این استان 200 مهد کودک، چهار کلینیک مددکاری، 24 موسسه خیریه فعالیت می کنند.
پولادی ریشهری با اشاره به اینکه برطرف کردن مشکل اشتغال معلولان از جمله اولویتهای سازمان بهزیستی است افزود: هرچند تعهد این اداره کل برای ایجاد اشتغال در استان 865 نفر بود اما تاکنون به بیش از یک هزار نفر تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر در مورد طرح شنوایی و بینایی سنجی کودکان نیز یادآور شد: در این طرح 28 هزار و 785 کودک زیر پوشش قرار گرفتند که این عملکرد 105 درصد میانگین کشوری است.
پولادی ریشهری با اشاره به ضرورت ایجاد مرکز جامع پیشگیری در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 19 هزار و 929 معلول در استان بوشهر شناسایی شده اند که در 11 مرکز شبانه روزی و 15 مرکز روزانه نگهداری و به آنها خدمات ارائه می شود.
وی برضرورت حمایت استانداری بوشهر از اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و لزوم اجرای قانون اشتغال 3 درصد از معلولان در دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
استاندار بوشهر گفت: با وجود مشکلات، موانع و حتی پدیده های طبیعی و غیرطبیعی، دولت کارهای بزرگ و ارزشمندی از جمله ساخت واحدهای مسکونی برای معلولان انجام داده است.
عبدالکریم گراوند اظهار داشت: برطرف کردن مشکل مسکن معلولان از جمله اقدامهای مهم و اساسی دولت تدبیر و امید برای این قشر است.
وی اضافه کرد: خدمت به همنوع به ویژه کسانی که نیازمند هستند کاری ارزشمند است که از سوی بهزیستی عملیاتی می شود.
استاندار بوشهر گفت: اداره کل بهزیستی این استان از جمله دستگاههای موفق در استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه مدیریتی است.
گراوند با اشاره به طرح مرکز جامع پیشگیری در اداره کل بهزیستی تصریح کرد: اداره کل بهزیستی گزارش کاملی از طرح ایجاد مرکز جامع پیشگیری تهیه و ارائه کند.
6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.