امیرولی عضدزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته با هدف اشتغال پایدار و مولد 123مددجو دریافت تسهیلات خوداشتغالی برای دریافت 13 میلیارد و 750 میلیون ریال وام به بانکهای عامل معرفی شدند.
وی با بیان نقش کارفرمایان در جذب و اشتغال پایا و مولد جامعه هدف از اعطای بسته های تشویقی به کارفرمایان خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا سال گذشته چهار کارفرما با جذب 12 مددجو برای دریافت تسهیلات کارفرمایی به مبلغ 22 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.
عضدزاده در ادامه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و جبران عدم کارایی معلولان را نیز از دیگر راهکارهای بهزیستی برای تشویق کارفرمایان در به کارگیری معلولان و مددجویان عنوان کرد .
این مسئول اضافه کرد که تسهیلات خوداشتغالی در زمینه های مختلف از قبیل دامداری ، کشاورزی ، تولیدی پوشاک ، قالیبافی ، خیاطی ، گلدوزی، ، شیرینی پزی ، صنایع دستی ، در و پنجره سازی، آرایشگری، خیاطی ،خوار و بارفروشی به مددجویان واجد شرایط اعطا می شود.
وی با تمجید از صنعتگران خیری که بدون چشم داشتی نسبت به جذب و به کارگیری معلولان و مددجویان اقدام می کنند، افزود که پارسال کارخانه کاشی ایفا سرام اردکان بدون دریافت هیچ گونه تسهیلاتی ، زمینه اشتغال 107 نفر از مددجویان را فراهم کرد.
این مسئول تصریح کرد : همچنین سال 96 از طریق مراکز غیر دولتی زیرنظر بهزیستی هفت نفر در اجرای قانون سه درصد استخدام معلولان جذب بازار کار و تولید شدند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.