به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرهاد تجری روز دوشنبه در آئین افتتاح 200 واحد مسکونی ویژه مددجویان زیرپوشش بهزیستی در روستای 'مشکنار' از توابع سرپل ذهاب، از استاندار کرمانشاه درخواست کرد با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و آهن‌آلات ، برای تسریع بخشیدن به روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده ، از دولت ردیف بودجه‌ خاص بگیرد.
وی اظهار داشت: تحقق این مهم علاوه بر ثبات قیمت مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده به ویژه در غرب کرمانشاه ، روند ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده ناشی از زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان پارسال را تسریع می بخشد.
این نماینده مجلس ، بر لزوم همسویی و همدلی تمام دستگاه های اجرایی برای بازسازی مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: تا عادی شدن شرایط زندگی ، خدمت رسانی به زلزله زدگان در بخش های مختلف باید تداوم داشته باشد.
تجری اضافه کرد که استفاده از ظرفیت های موجود با هدف تسریع بخشیدن به روند بازسازی مناطق زلزله زده باید مورد توجه بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط قرار گیرد که در صورت تحقق این مهم ، بی شک بخش زیادی از مشکلات فراروی مردم رفع می شود.
وی از زحمات و تلاش های مسؤلان کشوری و استانی در راستای کمک به زلزله زدگان ، مدیریت بحران و ساخت و ساز در مناطق زلزله‌ زده غرب استان کرمانشاه قدردانی کرد.
آئین افتتاحیه 200 واحد مسکونی ویژه مددجویان زیرپوشش بهزیستی روز دوشنبه با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و سردار سرتیپ پایدار غلامحسین غیب پرور ، در روستای 'مشکنار' از توابع شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه، 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان و 2 هزار و 622 روستا است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.