امید قادری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این واحدهای مسکونی با همکاری سازمان بهزیستی، جهادگران بسیج سازندگی و بنیاد مسکن احداث شده است.
وی اظهار داشت: عملیات احداث واحدهای مسکونی مددجویان زلزله زده پس از مداخلات مددکاری، آماده سازی و مشاوره خانوار برای ساخت و صدور مجوز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.
وی گفت: تاکنون 2 هزار و 200 واحد مسکونی تخریبی مددجویان شناسایی شده که یک هزار و 380 واحد تخریبی نوع یک است که به شدت آسیب دیده است.
وی خاطرنشان کرد: توسط سازمان بهزیستی در مرحله اول، 200 واحد مسکونی مددجویی بازسازی شد که با افتتاح 200 واحد دیگر در مرحله دوم بیش از 400 واحد آماده واگذاری شده است.
قادری عنوان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان آبان ماه امسال کار احداث واحدهای مسکونی مددجویان روستایی آسیب دیده زلزله به پایان می رسد و بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان در شهرها نیز ادامه خواهد داشت.
وی به اعتبار ساخت مسکن مددجویان اشاره کرد و افزود: در این راستا کمک بلاعوض سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان، تسهیلات بنیاد مسکن در روستاها 30 میلیون تومان، در شهرها 40 میلیون تومان، که کمک بلاعوض بنیاد مسکن پنج میلیون تومان است و سازمان بسیج سازندگی هم به تناسب نیاز واحد از پنج تا 10 میلیون هزینه کرده است.
قادری، پرداخت کمک هزینه بلاعوض، معافیت انشعابات و صدور پروانه ساخت، نظارت بر احداث و رعایت اصول مناسب سازی و هم افزایی با سایر دستگاه های اجرایی را از اقدام های سازمان بهزیستی در راستای رعایت مقاوم سازی واحدهای مسکونی مددجویان اعلام کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.