مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:رسانه بازوان توانمند نهادهای اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا از ساری،سعید آرام بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران خیر اظهار داشت: نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل می دهند اما برخلاف آنچه که درباره توانایی هایی زنان گفته می شود اما متاسفانه از این ظرفیت به خوبی در جامعه بهره گیری نشده است و به آن نقطه مطلوب نرسیده ایم.

وی به نقش اثر گذار بانوان در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این زنان همواره بعد از پیروزی انقلاب اثرگذارترین افراد مدنی هستند.

مدیر کل بهزیستی مازندران به ظرفیت گسترده زنان در جامعه اشاره کرد و افزود: این اثر بخشی نیز از ثمرات انقلاب اسلامی بوده که برای زنان اتفاق افتاده است ضمن اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شمار زنان تحصیل کرده نیز افزایش پیدا کرد به همان ترتیب نیز رشد نرخ بیمه ای، بکارگیری نیروهای علمی و فناوری بانوان در عرصه های مختلف در کشور و از همه مهمتر به عنوان نقش یک زن ایرانی اسلامی یک الگویی از زن موفق در جهان امروز رو به افزایش بوده است.

آرام با اشاره به نقش زنان مازنی در پیشرفت و توسعه استان افزود: زنان مازندرانی بواسطه حضور تاریخی و توامان در بحث اقتصاد و فرهنگ در مقایسه با سایر استان ها نقش مهم تری را داشته و دارند همچنین زنان مازنی هم در عرصه کشاورزی و باغداری در ارتقای اقتصاد کشور تاثیر گذار هستند.

وی با بیان اینکه نقش علمی و اجتماعی نیز فرصت هایی است که زنان استان در آن نقش آفرین هستند ادامه داد: تعداد زنان تحصیل کرده مازندران بیش از دیگر استان هاست همچنین زنان ما در حوزه خبر و رسانه نیز نقش مهمی دارند.

آرام ایجاد تشکل های مختلف از سوی زنان را از ضروریات دانست و ادامه داد: حضور زنان به عنوان خبرنگار و پیگیری مشکلات اجتماعی از جمله پتانسیل های دیگر زنان مازندرانی محسوب می شود.

وی  با بیان اینکه خبرنگاران می توانند بعنوان امین دستگاههای اجتماعی محور در حل مشکلات خانوادگی بویژه مسائل زنان سرپرست خانوار و اسیب دیده نقش مهمی ایفا  کنند ،تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار که قشر وسیعی از جامعه ما را تشکیل می دهند به طور حتم تلاش خبرنگاران در رفع مشکلات آنان به عنوان زبان گویای جامعه تاثیر گذار است.

مدیر کل بهزیستی مازندران نقش رسانه در خنثی کردن توطئه های دشمنان را مهم و کلیدی دانست و گفت:در شرایطی که دشمن با سرمایه گذاری در حوزه رسانه با تهاجم رسانه ای ، فرهنگی علیه نظام اسلامی وارد عمل شده خبرنگاران می‌توانند با هوشیاری در این جنگ رسانه ای علیه دشمن وارد صحنه شوند.

وی از خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولان نام برد وافزود:خبرنگاران در کنار انعکاس ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور باید مطالبات و مشکلات مردم را نیز بدون هیچ سانسوری به صورت شفاف منعکس کنند و این یکی دیگر از رسالت های مهم خبرنگاران است.

آرام افزود: نقش زنان با توجه به افزایش سهم زنان دانش آموخته دانشگاهی از یک سو و تبعات تغییرات اجتماعی و فرهنگی که سهم زنان سرپرست خانواده بطور مستمر در حال افزایش است.

در ادامه آرزو ولیپور امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران خَیر با بیان اینکه خبرنگاران گوش شنوای مسئولان هستند اظهار داشت:  زنان خبرنگاربواسطه نگاه تیزبینانه ای که دارند گاهی از مدیران نیز جلوتر هستند یعنی مواردی را رصد می کنند که مدیران به دلیل مشغله ای دارند به موقع نمی توانند آنها را رصد کنند.

وی افزود: انتقال پیام از سوی رسانه ها و دریافت از مسئولان ،زنجیره ی محکمی است که می تواند به خوبی بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را رفع کند. چنانچه  این پیوند بین خبرنگاران و مدیران به خوبی گره بخورد به طور حتم استانی موفق خواهیم داشت.

مدیر کل کتابخانه های مازندران به گزارش های مطروحه در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: دغدغه دکتر آرام مدیر کل بهزیستی مازندران  در رابطه با آسیب های اجتماعی و توامان با نشر گزاراشات مبسوط دراین حوزه از سوی خبرنگاران رویدادخوبی بود که در جهت رفع مشکلات موضوعات مختلف اتفاق افتاد.

وی  با بیان اینکه مشارکت فعال در امور خیر و یاری رسانی به نیازمندان که از جانب خداوند قادر متعال به بندگان خاص و دین محور سپرده می شود، رمز گشای حیات طیبه و معنویت گراست، افزود: انسانهای توانمند در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای رسالت و مسئولیتی بزرگ در عرصه کمک رسانی و اقشار آسیب پذیر و قشر کم درامد جامعه دارند.

لازم به ذکر است در این آیین از خبرنگاران خَیر استان مازندران مازندران تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.