به گزارش ایرنا، ناهید پرویز پور روز چهارشنبه در جلسه توجیهی طرح ملی گفت وگوی خانواده و بین نسلی اظهار داشت: با مساله یابی مشکل‌ها و تحلیل داده‌ها باید بتوان راه حل‌های مناسبی در تقویت و رفع چالش های خانواده ارائه داد.
وی افزود: هدف از اجرای طرح ملی گفت و گوی خانواده و بین نسلی استفاده از محققان و صاحبان اندیشه در راستای بررسی وضعیت خانواده و چالش‌های آن است.
پرویز پور با بیان اینکه پناهگاه و مامنی سالم‌تر و با اهمیت‌تر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه مراقبت کند وجود ندارد گفت:در طول 10سال گذشته گفت وگوی خانواده‌های ایرانی از 2 ساعت به 20 دقیقه کاهش یافته که این آسیب در جوامع شهری نسبت به جامعه روستایی جدی‌تر و مشهودتر است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به اینکه تحولات دنیای امروز در تغییر الگوی خانواده تاثیرگذار است، گفت: یکی از تحولات مهم، انقلاب دیجیتال و رسوخ فزاینده شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌هاست بطوری‌که بسیاری از گفتگوهای خانوادگی نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.
پرویزپور با تاکید بر اهمیت نقش خانواده در جامعه گفت: اگر خانواده کارکردهای خود را از دست بدهد و یا دچار اختلال شود اعضای خانواده با آسیب‌های اجتماعی مواجه خواهند شد.
وی افزود: همچنین اگر گفت وگو بین خانواده تقویت شود بسیاری از مشکلات ناشی از شکاف بین نسلی حل خواهد شد‌.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.