به گزارش ایرنا ، غلامرضا یاوند عباسی روز دوشنبه در جلسه مشاورین امور ایثارگران پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در مقام سخنرانی و حرف همه می توانند ساعت ها درباره عظمت ایثار و شهادت سخن بگویند ولی برای تکریم آنان باید به دنبال کاربردی کردن قوانین و مقررات باشیم تا بتوانیم از فرهنگ ایثار و شهادت حراست کنیم.
وی با اشاره به لزوم وجود واحد امور ایثارگران در تمامی ادارات گفت: وجود واحد ایثارگران در یک واحد اداری باعث می شود تا فرد جانباز و ایثارگر این اطمینان را داشته باشد که یک نفر به عنوان متولی آنان را راهنمایی می کند.
یاوندعباسی افزود: ادارات دولتی مکلفند اگر قانونی در خصوص ایثارگران ابلاغ می شود، بلافاصله آن را اجرا کنند و در مناسبت های تقویمی مانند روز شهید ، سالروز ورود آزادگان، روز جانباز، هفته دفاع مقدس ، آزادسازی خرمشهر و دیگر مناسبت ها ضمن تغییر فضای اداره، از ایثارگران تقدیر کنند.
وی تصریح کرد: ایثارگران به دلیل دوری از خانواده ، درد و رنج اسارت و ناراحتی های ناشی از مجروحیت از انگیزه بالایی برخوردارند و باید از آن ها در پست های مدیریتی استفاده کرد.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: اگر این فرهنگ وارد خانواده شود، از میزان آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، بزهکاری و بی توجهی به قوانین و مقررات کاسته می شود.
و با اشاره به مناسب سازی معابر گفت: بر اساس بند ج ماده 193 قانون سوم توسعه که 17 سال پیش تدوین شده بود ، مسئولان موظف بودند که ظرف مدت سه سال معابر را برای تردد معلولان و جانبازان مناسب سازی کنند.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.