به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا اصلانی فر روز دوشنبه در کارگاه آموزشی ' آشنایی با تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی' در دانشکده علوم پزشکی مراغه افزود: رصد کانال های متخلف در شبکه های اجتماعی و برخورد با مجرمان با تلاش شبانه روزی پرسنل پرتلاش پلیس در حال انجام بوده و بسیاری از جرایم در مراحل اولیه کشف و از وقوع آن جلوگیری شده است.
وی با تاکید بر لزوم آگاه سازی برای مقابله با تهدیدات موجود در فضای مجازی گفت: عدم آشنایی خانواده ها با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مهم ترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان جامعه است.
سرهنگ اصلانی فر با بیان اینکه زمینه های وقوع جرم در بستر شبکه های اجتماعی وجود دارد، ادامه داد: توجه ویژه و شناخت کافی نسبت به زمینه های وقوع آسیب های ناشی از فضای مجازی، باید از اولویت های اصلی هر خانواده باشد.
وی اضافه کرد: ایجاد ارتباط صمیمی در بین اعضای خانواده و کنترل هوشمند فرزندان در فضای خانه و در زمان حضور در شبکه های اجتماعی از مهم ترین راهکارها برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی فضای مجازی است.
وی با بیان اینکه خانواده ها باید در برابر تهدیدات فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کاملا هوشیار باشند گفت: جدیت و توجه ویژه خانواده ها و والدین به تهدیدات فضای مجازی بیش از پیش ضروری و حیاتی است.
رئیس پلیس فتای مراغه نیز در این کارگاه با اشاره به اهمیت آشنایی خانواده ها با فضای مجازی گفت: با توجه به گسترش شیوه های مختلف نفوذ به رایانه ها از طریق شبکه های اجتماعی یا دستگاه های ارتباطی، آشنایی با تنظیمات امنیتی برای کنترل و پیشگیری از نفوذ افراد سودجو و هکرها ضروری است.
سرگرد فرهاد راستی افزود: هوشیاری افراد در استفاده از تلفن همراه هوشمند، کنترل دقیق تنظیمات امنیتی گوشی و شبکه های اجتماعی به عنوان عامل پیشگیری کننده از نفوذ سایر افراد ضروری بوده و با بکارگیری برخی نرم افزارها می توان حضور فرزندان خود را در فضاهای مجازی به صورت مناسب کنترل کرد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.