به گزارش عصر شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام تاکید کرد: در چارچوب اجرای این طرح در سطح استان بیش از 20 هزار شهروند با اولویت کارمندان دولت، خانواده آنها و سازمان های مردم نهاد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه سوادرسانه ای، مهارتی است که لازم است عموم شهروندان در کنار استفاده از رسانه ها به عنوان یک رسانه تعاملی به آن مجهز شوند، افزود: با توجه به فاصله اطلاعاتی و مهارتی بین نوجوانان و جوانان با والدین از یک سو و تنوع و تخصصی شدن رسانه های جدید از سوی دیگر لزوم ارتقای مهارت های سواد رسانه ای را ضروری می سازد.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر از سواد رسانه ای به عنوان سواد جدید یاد می شود، اظهار داشت: با افزایش سطح دسترسی به فضای مجازی، آسیب های اجتماعی نوپدید در جامعه بروزکرده که میزان سواد رسانه ای کاربران در کاهش این نوع آسیب ها می تواند بسیار موثر باشد.
بیدخام در ادامه هدف از استفاده این نرم افزار در راستای افزایش آگاهی مخاطبان استان نسبت به تاثیر رسانه ها برای برخورد فعالانه و هوشمندانه با رسانه ها، آموزش مهارت های مرتبط با تجزیه و تحلیل پیام های رسانه‌ای و ارزیابی محتوایی آنها بیان کرد.
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین توانمندسازی آحاد جامعه، به خصوص خانواده ها در برابر تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید را ضروری دانست و اظهار داشت: می توان گفت افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری های فرهنگی تبدیل شده و در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان مجازیار طراحی شده است.
به گفته وی، نرم افزار تلفن همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می توان برای شناخت دنیای مجازی از آن استفاده کرد و در این آن مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشت آموزش های لازم مورد نیاز را دریافت کند.
بیدخام در پایان تصریح کرد: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری و با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان انجام می شود.
گفتنی است، اپلیکیشن مجازیار یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی می باشد که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجرا بوده و دسترسی به آن از طریق سامانه www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.