به گزارش ایرنا حبیب الله خجسته پور روز چهارشنبه در جشنواره ازدواج و خانواده در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه خانواده کوچکترین نهاد در جامعه است اما بزرگترین تاثیر را در جامعه پذیر کردن افراد در جامعه دارد.
وی گفت: پایه اصلی تشکیل جوامع، نهاد خانواده بوده و تشکیل خانواده های آگاه باعث می شود ، جامعه موفق شود و در صورت ازدواج آگاهانه یک زوج تاثیرگذاری آن در جامعه بیشتر است.
وی با بیان اینکه براساس آمار وضعیت لرستان در امر ازدواج و طلاق نسبت به میانگین کشور مناسب تر است اما با توجه به وضعیت فرهنگی استان آمار اعلام شده نگران کننده است گفت: مروجین و فعالین حوزه ازدواج در کنار تامین امکانات و تجهیزات مالی به مسایل مربوط به حوزه های فرهنگی و ازدواج آگاهانه دقت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: موضوع اقتصاد و مسایل مربوط به ازدواج و بیکاری جوانان مانعی بر سر راه تشکیل خانواده شده که خیرین و نهاد مختلف برای کمک کردن و برداشتن موانع تشکیل خانواده و ازدواج باید ورود کنند.
خجسته پور بیان کرد: تغییر سبک زندگی باعث شده است که ازدواج برای جوانان ترسناک باشد لذا اصالت فرهنگ ایرانی و اسلامی را باید در ازدواج و تشکیل خانواده در نظر داشته باشیم.
وی ادامه داد: طلاق های زودهنگام به طور معمول در پنج سال اول زندگی زوجین رخ می دهد و باید با آگاه سازی جوانان بر ازدواج ساده مانع از بروز آسیب اجتماعی شویم.
وی گفت: برخی ها سبک زندگی خارجی را الگو می کنند که نتیجه آن امر تشکیل خانواده ای بدهکار می شود.
خجسته پور بیان کرد: علیرغم اینکه در چند سال گذشته در حوزه تسهیلات مربوط به زوج های جوان مقداری گرفتاری زیادی وجود داشت اما در سال های اخیر با همت ورزش و جوانان و کمک بانک ها تعداد زیادی از پشت نوبتی ها توانستند از تسهیلات ازدواج استفاده کنند.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.