به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی و مدیران کل این معاونت در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تشریح و تبیین مفاهیم دینی در راستای کنترل آسیب های اجتماعی به عنوان مهمترین دغدغه رهبر معظم انقلاب باید در برنامه های کلان استان دیده شود.
وی ادامه داد: تحکیم بنیان خانواد، فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام و عامل توسعه همه جانبه کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: بدون توجه به مسائل فرهنگی و مفاهیم دینی نمی توان اقدام چشمگیری در راستای حل مسائل اجتماعی انجام داد، بنابراین مسئولان و دولتمردان باید به صورت ویژه نسبت به احیای سبک زندگی ایرانی و اسلامی برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: روابط اجتماعی و حتی سیاسی مردم و مسئولان باید با الگوپذیری از مفاهیم دینی و انقلابی شکل گیرد چرا که در غیر این صورت نمی توان به اهداف والای انقلاب اسلامی دست یافت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسئولان وطیفه دارند ضعف ها و کمبودهای استان را به صورت کارشناسی فهرست بندی کرده و بر اساس اولویت بندی، حل مشکلات را در دستور کار قرار دهند.
وی تاکید کرد: همه ظرفیت های موجود استان باید در جهت تقویت بنیه اقتصادی و به خصوص اشتغال جوانان هزینه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در سخنانی گفت: برنامه های مشاوره ای پیش از ازدواج با جدیت دنبال می شود و بر این اساس میزان طلاق از ابتدای امسال تا کنون بیش از 9 درصد کاهش داشته است‌.
فتح الله حقیقی افزود: برنامه های فرهنگی و اجتماعی استان در سال جاری با مشارکت 90 دستگاه اجرایی تدوین شده و بیش از 500 مدیرکل و معاون مدیر کل این برنامه کاربردی را امضا کرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: شرح وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی ارسال شده و نظارت هر چه بیشتر در جهت حسن انجام وظایف نیز برنامه ریزی شده است.
وی یادآوری کرد: علاوه بر برنامه ریزی های کارشناسی در جهت ایجاد اشتغال در نقاط مختلف استان، آیین نامه به کارگیری نیروهای بومی در بخش های صنعتی، معدنی و خدماتی نیز به فرمانداری ها ابلاغ شده است.
استان مرکزی یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.