به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان سه شنبه شب در هفتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی افزود: سمن سراها، خانه احزاب و تشکل های مردمی، انتخاب مشاور جوان استاندار به منظور تقویت ارتباط با جوانان و استفاده از نقطه نظرات آنان و ارتقای سطح مشارکت اجتماعی در استان شکل گرفته است.
وی اضافه کرد: انتظار می رود همه فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی نسبت به انتخاب مشاور جوان برای استفاده از نقطه نظرات آنان در امور مختلف اقدام کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: جوانان ایران اسلامی، افرادی متعهد، انقلابی و از جمله کسانی هستند که دل در گرو انقلاب و نظام دارند و برای اعتلای کشور تلاش می کنند.
وی بیان کرد: موفقیت های کشور در عرصه های مختلف، مرهون اعتماد به جوانان برومند و متعهد است، آنان امیدهای کشور و آینده سازانی هستند که باید خود را برای قبول مسئولیت ها و خدمت به نظام و انقلاب اسلامی آماده کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: وظیفه دولت و حاکمیت، زمینه سازی برای ظهور و بروز استعدادها است و جوانان خود باید برای رفع مشکلات و چالش ها به میدان آمده و در این مسیر تلاش کنند.
وی اظهار کرد: پارسال با همراهی تمامی بخش ها، شاهد پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف بودیم که از جمله آن دستیابی به کسب رتبه نخست اشتغال کشور با ایجاد 123 هزار و 900 فرصت شغلی جدید و کاهش آسیب های اجتماعی بود.
رشیدیان که در این نشست به درد دل ها و نقطه نظرات جوانان گوش فرا داده بود؛ گفت: دغدغه ها و مطالبات بحق شما از طریق مجاری مختلف پیگیری خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی، توجه به سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تقویت هویت ملی، ایجاد روحیه نشاط و امید را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: باید این موضوعات در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار داشته باشد.
وی در مورد موضوع ازدواج جوانان نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته باید امسال نهضت ازدواج در استان شکل بگیرد و همه به این موضوع اهتمام ویزه ای داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: گسترش طرح ازدواج آسان و موفق باید امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد و در این طرح باید جوانان به ازدواج ترغیب و شرایط آن تسهیل شود.
سیدجواد حسینی با اشاره به حضور حدود یک میلیون و 616 هزار جوان در خراسان رضوی افزود: تعداد کل ازدواج های ثبت شده استان در سال گذشته 54 هزار و 665 مورد و سن مردان در هنگام ازدواج 28 سال و زنان نیز 23 سال بود.
وی بیان کرد: پارسال 103 هزار و 571 فقره تسهیلات ازدواج در استان به زوجین پرداخت شد و هم اینک 6 هزار و 182 فقره تسهیلات ازدواج در نوبت دریافت است.
وی اظهار کرد: هزار و 400 نخبه زیر پوشش بنیاد نخبگان خراسان رضوی است و دستگاههای اجرایی باید از این ظرفیت به عنوان مشاوران جوان استفاده کنند.
در پایان این نشست از جوانان برگزیده و تعدادی از نخبگان جوان خراسان رضوی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.