به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در جلسه صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در سالن جلسات استانداری افزود: حقوق شهروندی و برنامه‌های حجاب و عفاف 2 موضوع مرتبط با هم هستند.
وی با بیان اینکه جایگاه نسبی این 2 حوزه در استان نسبت به کشور وضعیت مناسبی دارد، اظهار داشت: در حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف برنامه 9 گانه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ شده که در این راستا افرادی به ‌عنوان بازرس به ‌منظور رعایت این برنامه‌ها در دستگاه‌ها نظارت می‌کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: بر مسئولان و کارکنان دستگاه‌ها تکلیف شده که نسبت به ارباب رجوع وظیفه خود را ایفا کنند که نارضایتی‌هایی در این زمینه وجود دارد و بنابراین باید راه‌های درست و کوتاه‌تری را برای حل مشکلات ارباب رجوع انتخاب کرد تا به نتیجه برسند.
خجسته‌پور افزود: در حوزه حجاب و عفاف نیز جایگاه مناسبی داریم، اما به دلیل فرهنگ قومی و عشایری استان این موضوع را باید بیشتر رعایت کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: به عنوان دستگاه‌های دولتی موظف هستیم به صورت درون سازمانی حجاب و عفاف را رعایت کنیم و برخی دستگاه‌ها علاوه‌ بر درون سازمان موظف هستند برون سازمانی و در بین جامعه نسبت به رعایت این حقوق نظارت داشته باشند.
خجسته‌پور با تاکید بر لزوم رعایت مصوبه شورای فرهنگ عمومی افزود: این مصوبات و برنامه‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی ردیف‌های اعتباری وجود دارد، دوره‌های آموزشی تحت عنوان دوره‌های ضمن خدمت در حوزه حقوق شهروندی و رعایت حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.