به گزارش ایرنا آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه به صورت فردی و یا جمعی اطلاق می شود که ریشه در بی نظمی ها، کجروی از پدیده های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آن دارد، این آسیب ها بیشتر باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شود.
مطالعه انحرافات و کجروی های اجتماعی و به اصطلاح آسیب شناسی اجتماعی (Social Pathology) عبارت از مطالعه و شناخت ریشه بی نظمی های اجتماعی و ناهنجاری ها و آسیب هایی نظیر بیکاری، اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق و همراه با پیشگیری و درمان آنها است.
فقدان پای بندی به هنجارهای اجتماعی موجب پیدایش آسیب اجتماعی است.
علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارگلستان در آئین رونمایی از این سند گفت: پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین هدف این سند بوده و حاشیه نشینی، اعتیاد، خودکشی، طلاق، زنان سرپرست خانوار و فضای مجازی به عنوان 6آسیب شاخص مورد توجه قرار گرفته است.
براساس اعلام روز جمعه استانداری گلستان، وی اضافه کرد: امروز مسأله آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آن بالاتر از هر موضوع دیگری در اولویت بوده و در استان از امروز این سند عملیاتی شده و تمامی دستگاه ها موظف به همکاری و اجرای بندهای آن هستند.
رئیس کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان گلستان افزود: فقدان همکاری دستگاه ها در اجرای کامل این سند پیگیری و منعکس خواهد شد.
طهماسبی تأکید کرد: انتظار داریم کلیه دستگاه هایی که در این حوزه وظیفه مند هستند، با انرژی و توان بیشتری به حوزه آسیب های اجتماعی و کاهش آن ورود کنند.
استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.