به گزارش ایرنا، ابتسام داشی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به آمار خودکشی در استان ، اظهار داشت: با توجه به آمار بالای خودکشی در لرستان مطالعه میدانی بررسی این مساله اجتماعی بخصوص در مناطق با شیوع بالا در خرم آباد آغاز شده است.
وی افزود: این مطالعه میدانی بعد از علت یابی ، مداخله درمانی و مسائل آموزشی و ارائه خدمات و مشاوره به افراد در معرض آسیب را پیگیری می کند.
معاون بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه مطالعه میدانی خودکشی در لرستان در 2 محله شهر خرم آباد و یک محله کوهدشت انجام شده گفت: یکی از اهداف مورد نظر از انجام مطالعه میدانی مداخلات درمانی است و این تجربه کمک می کند تا بتوان یک سری مشکلات را با اطلاعات دقیق تر به استانداری ارائه کرد.
وی با تاکید بر اینکه اطلاعات خودکشی کشور در مقایسه با سایر کشورها خیلی تفاوت ندارد گفت: تهدید به خودکشی در زنان بیشتر است و اقدام به خودکشی در مردان بیشتر است و روش های خودکشی بیشتر مسمومیت دارویی است.
وی اظهار داشت: بحران های اجتماعی، ضعف در برنامه ریزی ها و ضعف مهارت های فردی از جمله علل متعدد آسیب های اجتماعی است و در مورد خودکشی ضعف مهارت های اجتماعی و فقدان آموزش های لازم یکی از علل مهم به شمار می رود.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.