به گزارش ایرنا، جعفر طولابی روز سه شنبه در ستاد راهبردی پیشرفت و آبادانی شهرستان دلفان افزود: سالانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن نخود در دلفان تولید و به دلیل نبود صنایع جانبی، به نام استان های دیگر مانند کرمانشاه و همدان صادر می شود.
وی اظهار داشت: از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دلفان تنها ۲۰ هزار هکتار آبی شده در حالیکه چنانچه سرمایه گذاری مطلوبی در ابن بخش انجام شود اشتغال و توسعه بسیاری به دنبال دارد.
وی همچنین گفت: ۲۵۰ گونه گیاهی در شهرستان دلفان شناسایی شده و چشمه آب گرم این منطقه در صورت ساماندهی و تامین زیرساخت های لازم قابل رقابت با نمونه های مشابه کشور است.
فرماندار دلفان افزود: ۴۵۰ هزار راس دام سبک و ۳۰ هزار راس دام سنگین در دلفان وجود دارد که سالانه 2 هزار و ۵۸۴ تن گوشت قرمز و 19 هزار و 122 تن شیر در این شهرستان تولید می شود ام به دلیل سنتی و معیشتی بودن دامپروری در دلفان، این ظرفیت بزرگ بدون نتیجه مانده است.
طولابی بیان کرد: در حال حاضر جمعیت دانش آموزی این شهرستان ۳۰ هزار نفر بوده و از ۴۵۰ واحد آموزشی نیز 57 واحد تخریبی است.
وی ادامه داد: همچنین ۶۱ واحد به صورت کانکس و ۱۲ واحد استیجاری هستند که نبود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در مدارس نیز مشکل ساز شده است.
وی همچنین سرانه ورزشی این شهرستان را ۵۷ سانتی متر برشمرد و گفت: این میزان فاصله بسیاری با استاندارد استان و کشور دارد.
فرماندار دلفان تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ هزار نفر از مردم این شهرستان، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و 2 هزار نفر تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و بیش از ۱۲ هزار نفر نیز برای بهره مندی از خدمات این نهادها پشت نوبت هستند.
طولابی گفت: دلفان از نظر وجود زیر ساخت های توسعه ای از شهرستان های محروم لرستان می باشد که عمق محرومیت آن فراتر از اقدامات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: محرومیت ها موجب بروز آسیب های اجتماعی فراوان در این شهرستان شده و بیکاری بالا نیز عواقبی همچون اعتیاد، طلاق، خودکشی، حاشیه نشینی، و بزه های اجتماعی در بر داشته است.
به گفته وی از این رو دلفان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح پیشرفت و آبادانی در سطح کشور معرفی و انتخاب شده است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.