به گزارش ایرنا رضا آریایی روز دوشنبه درنشست شورای اداری بروجرد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود:مدیریت منابع آبی و آگاهی بخشی به مردم وشهروندان در راستای صرفه جویی و درست مصرف کردن یک نیازضروری است.
وی اظهار داشت: امروزه خانواده ها نمی توانند چند ساعت قطعی آب و برق را تحمل کنند براین اساس باید با اصلاح الگوی مصرف رعایت شود.
فرماندار بروجرد بیان کرد: برای آگاهی بخشی به مردم و فرهنگ سازی درراستای درست مصرف کردن باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم.
آریایی با اشاره به قطعی آب و برق در روزهای اخیر اضافه کرد: مدیران دستگاه های شهرستان باید برای مواقع اضطراری برنامه ارائه دهند تا بتوان به خواسته های شهروندان پاسخ دهیم.
وی ادامه داد: مدیران باید پاسخگوی مردم باشند و با تشکیل کار گروه انرژی شهرستان بروجرد نظارت جدی بر اجرا برنامه ها صورت بگیرد.
معاون استاندار لرستان تاکید کرد: سهم قعطی برق شهرستان بروجرد درهفته 48 ساعت است که اگر با همکاری مردم ومسئولان 10 درصد صرفه جویی صورت بگیرد این زمان کاهش خواهد یافت.
آریایی با توجه به تشدید تحریم ها از سوی دولتمردان آمریکا افزود: مشکلات اقتصادی کشور با ایجاد اختلافات و کشمکش های داخلی رفع نخواهد شد.
وی اظهارداشت: برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا باید یک وحدت و اتحاد همه جانبه داشته باشیم تا بتوانیم از بحران های موجود عبور کرد.
فرماندار بروجرد اضافه کرد:ملت ایران در دوران دفاع مقدس با همه کشورهای اروپایی و آمریکایی در حال جنگ بود و با مقاومت به پیروزی رسید و امروزنیزبا ایستادگی و مقاومت می تواند بر فشارهای و تحریم های آمریکا پیروز شود.
رئیس امورتوزیع برق بروجرد گفت: 70 درصد از تولید برق نیروگاه های آبی کشور از مدار خارج شده و باعث کمبود برق شده است.
محمدعلی خسروی افزود: امسال نسبت به سال گذشته 6درصد افزایش مصرف برق وجود دارد که مردم باید برای کاهش قعطی صرفه جویی کنند.
وی اظهارداشت: علت قعطی آب در شهرستان مشکلات ایجاد شده درتامین برق ایستگاه های پمپاژ آب بود که دراین راستا اقداماتی انجام شده است.
رئیس امورآب و فاضلاب شهری بروجرد بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و تغییر اقلیم خشکسالی درکمین است و باید الگوی مصرف را اصلاح کنیم.
حبیب اله حدادی افزود: میران بارش در شهرستان بروجرد 410 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته کاهش وجود داشته است.
وی اظهارداشت: 70 درصد از آب بروجرد از منابع زیر زمینی و چاه ها تامین می شود.
رئیس امور آب وفاضلاب شهری بروجرد اضافه کرد: درشرایط کم آبی 90 درصد فضای سبز شهری با آب شرب آبیاری می شود که باید در این راستا اقدامات جدی انجام شود.
حدادی گفت: 106 هزار فقره انشعاب آب در بروجرد وجود دارد که چهارهزار و 500 مورد آن غیرمجاز است.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.