به گزارش ایرنا، شهید حسین رایکا 20 اسفند 46 در میان خانواده ای زحمتکش و با ایمان در بندرعباس دیده به جهان گشود و تربیت صحیح خانواده باعث شد تا این کودک نوپا در راه فراگیری آموزه های اسلامی پویا و پر تلاش باشد.
وی سال اول راهنمایی را می گذراند که اشتیاق جبهه او را از کلاس های تنگ مدرسه به دشت وسیع آموزشگاه جبهه کشاند.
برادر کوچک شهید رضا رایکا، برخلاف جثه کوچک خود ایده های بزرگی را در سر می پروراند و ارائه می داد.
شهید حسین رایکا پس از عضویت در بسیج، دوره های آموزشی را با موفقیت سپری کرد و مدت 2 سال روزها و شب ها را به پاسداری و آموزش گذراند.
این شهید دوران دفاع مقدس در جبهه مسوولیت کمک «آرپی جی» را برعهده گرفت و سرانجام 16 مرداد 62 در جبهه «مهران» و در حین عملیات «والفجر3» بر اثر اصابت ترکش به چشم در سن 15 سالگی شهید شد.
شهید حسین رایکا در بخشی از وصیت نامه خود آورده است: ای خواهر و برادر مهربان؛ نماز، روزه، قرآن و دعا برپا دارید؛ نماز جماعت و آن نماز سیاسی - عبادی را هم چنین به پا دارید و همیشه در آخر دعا برای امام خمینی(ره) را فراموش نکنید.
وی در ادامه وصیت نامه اش عنوان کرده است: به شما برادران و خواهران وصیت می کنم که درس های خودتان را خوب بخوانید تا از لحاظ اقتصادی و سیاسی و نظامی بتوانیم بر کشورمان مسلط شویم و محتاج دیگران نباشیم.
شهید رایکا در وصیت نامه خود بیان کرده است: در کنار درس عبادت هم یادمان نرود، چون اگر علم بدون تقوا باشد انگار هیچ چیز نداریم؛ این هم که «دین از سیاست جداست» یک شعار غربی و شرقی است ولی ما مسلمانان هم چنان که علم می آموزیم تقوا هم باید بیاموزیم تا خط سرخ شهادت را سعادت بدانیم؛ درس خواندن خود یک جهاد در برابر دشمن است.
این شهید دوران دفاع مقدس در پایان این وصیت نامه خطاب به پدر و مادرش عنوان می کند: مرا ببخشید، حلالم کنید و از همه برای من حلالیت بخواهید... در گلزار شهدا یادبودی برای من بسازید و هر دوشنبه و جمعه به گلزار شهدا و مومنان بروید و سلام مرا برسانید.
9887/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.