به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای مجموعه فرهنگی‌مذهبی مشکات قزوین با اشاره به اهمیت دوره آموزش و تربیت در سنین کودکی،اظهار کرد: دختران امروز مادران فردا و مدیریت کننده کانون خانواده هستند و تربیت آنها برای آینده کشور بسیار با اهمیت خواهد بود.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) دوران نوجوانی و جوانی را در تأثیرپذیری بسیار حائز اهمیت دانسته‌اند و این قسمت از سخن حضرت سند مشروعیت عملکرد شماست که در بزنگاه و تأثیرگذارترین مقطع سنی برای تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده‌اید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: برخی‌ها با نگاه به موضوع جبر در آفرینش خوشبختی و بدبختیِ انسان‌ها را با آموزش و تربیت آنها مرتبط نمی‌دانند درصورتی که نقش تربیتی مادران در سعادتمندی فرزندان به خوبی مشهود و غیر قابل انکار است.
امام جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: مادران قرآنی می‌توانند مایه‌ سعادتمندی فرزندان خود شوند و سعادتمندی فرزندان آنها بدون شک سعادتمندی جامعه را به همراه دارد و اینکه شما مسیر قرآن را برای تعلیم و تربیت برگزیده‌اید بسیار ارزشمند است.
وی با تأکید بر اینکه ‌باید حیطه مخاطبان خود را به خوبی مشخص کنید،عنوان کرد: گاهی ما تمام انرژی و وقت خود را برای کسانی صرف می‌کنیم که راه خود را پیدا کرده‌اند و سراغ مخاطبان اصلی نیازمند نمی‌رویم بنابراین نباید مخاطبان شما تنها خانواده‌های مذهبی باشند بلکه باید همه سطوح مردم را در نظر بگیرید.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: ‌باید عملکرد خود را مورد رصد قرار دهیم و مهندسی فعالیت‌های خود را با قرآن هماهنگ کنیم و شاخصه‌های انسان برجسته‌ای که ما می‌خواهیم تحویل جامعه بدهیم را با آنچه در قرآن تعریف شده است، هماهنگ نماییم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: یکی از دلایل عدم موفقیت کارهای فرهنگی و نداشتن هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی این است که هیچ کدام از ما تعریف واحدی از انسان و شاکله دینی و معنوی او نداریم بنابراین مهندسی شخصیت انسان از نگاه قرآن باید مورد توجه قرار بگیرد تا هم‌افزایی و نتیجه بخشی در کارها شکل بگیرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.