به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز شنبه در گردهمایی هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان البرز که در سالن شهدای کانون بسیج جوانان سپاه کرج برگزار شد،افزود:
نماینده ولی فقیه در استان البرز، افزود: در زمان تحصیل بخش زیادی از ساعات زندگی فرزند در خانواده است و خانواده عنصر اصلی تربیت است.
وی ادامه داد: تلاش دشمنان براین است که در گام نخست کانون خانواده در جامعه اسلامی شکل نگیرد یا
اگر تشکیل شد عناصر آن افرادی لاابالی و بی قید باشند.
حسینی همدانی با بیان اینکه برخورداری از علم گام بعدی پس از تربیت به شمار می رود، گفت: علم نردبان تربیت است، اگر کسی بخواهد تربیت شود باید علم و حکمت بیاموزد زیرا علم پلکان و نردبان رشد و تربیت به شمار می رود.
امام جمعه کرج ، داشتن مربی و استاد خوب را لازمه تربیت خوب دانست و اظهار داشت: مربی باید از قابلیت هایی برخوردار بوده زیرا مربی ازعوامل بسیار موثر در رشد فکری و معنوی انسان ها است.
وی بیان داشت: مربی یعنی کسی که خود را در معرض تربیت دیگران قرار داده و باید مواظب خیلی از مسایل باشد به طوریکه 40 کار بر پیامبر خدا (ص) مکروه بود که بر دیگران اشکالی نداشت زیرا پیامبر (ص) در معرض دید دیگران قرار داشت.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: اگر رابطه عاطفی بین مربی و متربی برقرار شود متربی سعی می کند خود را شبیه مربی کند پس برای رسیدن به کمالات معنوی، انسان باید مربی داشته باشد.
وی به مساله صبر و استقامت مربی اشاره کرد و گفت: صبوری و استقامت لازمه کار مربی است زیرا بدون صبوری هیچ گوهری به دست نمی آید به طوریکه بعضی از افراد در قبال تربیت و آموزش سرسخت هستند.
آیت الله حسینی همدانی به نقش صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در تربیت اشاره کرد و بیان داشت: در نهج البلاغه نکات ارزنده و عمیقی وجود دارد که به عنوان مربی باید از آن بهره ببرید.
وی با اشاره به روز معلم وعقیدتی سیاسی،افزود: نسبت به خدمات فکری و دینی شهید مطهری کم توجهی و کم کاری داریم زیرا این شخصیت، نظریه پرداز انقلاب هستند و به کتاب های او در مقطعی توجهی شد ولی آنطوری که باید باشد، نیست.
وی اضافه کرد: شهید مطهری در کتاب های خود مبانی فکری و عقیدتی ترسیم می کند که اگر شخصی با کتاب های او مانوس باشد از لحاظ فکری، انحراف عقیدتی در او به وجود نمی آید.
وی گفت: کسی که با کتاب های او مانوس باشد با هر نحله و فرقه ای روبرو شود می تواند به او پاسخگو باشد.
امام جمعه کرج به مساله تربیت اشاره کرد و اظهار داشت: تمام کتب انبیای الهی برای تربیت بشر فرستاده شده و خدای تعالی خود را مربی و پرورش دهنده تمام عالم می داند.
وی با بیان اینکه خداوند پیامبر(ص) خود را تربیت کرده است، گفت : پیامبر(ص) فرموده اند که خداوند چه خوب من را تربیت کرده به طوریکه این تربیت یافته، مربی بشر بوده که پس از او به اولیای خداوند و بعد به علمای ربانی می رسد.
آیت الله حسینی همدانی گفت: کسی منکر نقش تعلیم و تربیت نیست به طوریکه هرچه خوبی در عالم دیده می شود همچون ایثار، پیروزی رزمندگان، عدل و عدالت حاصل تربیت خوب است و هر خیر و کمالی به هر گروهی از انسان ها رسیده ریشه در تربیت دارد.
وی تصریح کرد: برای تربیت عوامل مختلفی ذکر می شود به طوریکه تربیت خود نیاز به ریاضت و ممارست دارد و انسان برای قرار گرفتن در معرض تربیت قانون گریز می شود و ناهنجاری ها و سوء تربیت زمینه ای برای تربیت می شود.
وی گفت : ارزش هر فردی به اندازه معرفت و تربیت صحیح اوست و هر کسی به خداوند نزدیک تر باشد تربیت صحیح تری داشته است.
وی افزود: صبوری و مقاومت کردن و استقامت کردن مساله حساسی است و در گناه هم همین طور می باشد .
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تعلیم و تربیت به قدری اهمیت دارد که حیوانات هم اگر تعلیم دیدند ارزش پیدا می کنند و مربی آنان نیز ارزش بالایی دارد.
مربیان حلقه های صالحین، مربیان عقیدتی سیاسی و فرماندهان حوزه های مختلف سپاه استان البرز در این گردهمایی حضور داشتند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.