به گزارش ایرنا، موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی و کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی ، فرهنگی و سلامت مناطق حاشیه نشین که در محل استانداری لرستان برگزار شد، افزود: موضوع آسیب های اجتماعی با اولویت سلامت مناطق حاشیه نشین را که جزء برنامه های مصوب مجلس شورای اسلامی نیز است را باید با اجرای طرج های کلید به کلید، وام های اشتغالی، پاکسازی و بهسازی معابر و با همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف آغاز کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در ادامه نیز بدون معطل ماندن دستورالعمل از وزارت کشور باید کار را زودتر شروع کرد.
استاندار لرستان گفت: ضمن اجرای طرح توسعه محلی با اولویت سلامت مناطق حاشیه نشین ، مجموعه اطلاعات دقیقی در خصوص خانوار های محلات جمع آوری می شود که در این خصوص ، شاخص اشتغال و میزان بیکاری در آنها بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد تا به برآورد هزینه برای ایجاد هر شغل بتوان دست یافت.
خادمی افزود: جمع آوری اطلاعات و داده ها از وضعیت محله ها جز اصلی کار دفاتر تسهیل گر در توسعه محلات حاشیه نشین است که از هم اکنون باید شروع شود و در این مسیر هرگونه مجوزی لازم بود ، استانداری در این خصوص نهایت همکاری را خواهد داشت.
وی گفت: اجرای طرح هایی از این نوع با توجه به چند بعدی بودن کار می تواند زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی پیدا کند که همین امر پیچیده و سخت بودن طرح های با موضوعات اجتماعی در برابر طرح های عمرانی که صرف نیازمند پول و پیمانکار است را نشان می دهد.
استاندار لرستان دراین خصوص به طرح مسکن مهر اشاره کرد و افزود: بعنوان مثال فردی در یک محله حاضراست در خانه ای 12 متری زندگی کند اما می گوید در مسکن مهر ساکن نمی شوم.
خادمی گفت: مساله آسیب های اجتماعی با اولویت هایی همچون حاشیه نشینی از مسائل و مشکلات عمده در سطح کشورو استان مطرح است و با توجه به اینکه مشکل بیکاری چالشی جدی در تمام کشور است اما همین مشکل در مناطق با بافت های فرسوده همراه با آسیب های اجتماعی دوچندانی همچون طلاق و اعتیاد و حاشیه نشینی است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.