به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در دیدار نوروزی با مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: اگر شخص مسئولی در بدنه دستگاه های اجرایی با دولت مشکل دارد، صحیح نیست که همچنان مدیر بماند.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست با بیان عملکرد خود به مردم امید و اعتماد و با رسانه ها تعامل داشته باشند، انتقادات را بپذیرند و در جهت اصلاح آنها حرکت کنند.
استاندار ایلام همچنین خواستار حفظ عزت و احترام به خانواده شهدا توسط مدیران و پاسخگویی به ارباب رجوع شد و گفت: پاسخگویی به مردم موجب افزایش اعتماد آنان به نظام شده و نقش مهمی در همبستگی و همدلی دارد.
سلیمانی دشتکی افزود: مدیران پیگیر جذب اعتبارات باشند و در سفرهای شهرستانی قبل از توزیع بودجه نیازهای هر منطقه را با توجه به مطالب اعلام شده از سوی مردم، ائمه جمعه و مقام های هر شهرستان احصاء و بر اساس اولویت ها هزینه کنند.

** تکمیل طرح های نیمه تمام را در اولویت قرار دهید
سلیمانی دشتکی گفت: مدیران در هزینه کرد منابع مالی در 2 رویکرد را مد نظر داشته باشند، یکی پروژه هایی که بالای 60 درصد است و باید با اختصاص بودجه تکمیل شود و دیگر طرح هایی که نیاز اساسی شهرستان است.
وی به سوق دادن اعتبارات شهرستان ها در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام تاکید کرد و افزود: باید پروژه های نیمه کاره تکمیل و از آمار طرح های در دست اقدام حذف شوند.
استاندار ایلام افزود: نمایندگان مردم هر شهرستان همراه مدیران در وزارتخانه ها حضور داشته باشند تا بتوان اعتبارهای مورد نیاز را جذب کنیم، در کنار این موضوع مدیران نیز با نمایندگان همراه باشند تا سیاست های دولت پیش برود، اگر نماینده ای حرف درستی دارد بپذیریم و اگر سخنش خلاف رویه است، باید وی را توجیه کنیم.
سلیمانی ادامه داد: وحدت رویه و پرهیز از اختلاف نظر را جدی بگیریم، مدیران از دعوا و کشمکش بپرهیزند و هرگونه اختلاف نظر را به روش مناسب و مذاکره برطرف کنند.

** مدیران باید با هماهنگی استاندار منصوب شوند
وی گفت: با مدیران دستگاه های جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، حج و زیارت که بدون هماهنگی با استانداری ابلاغ آنها داده شده، کار ندارم و هیچ دستگاهی حق مراوده با آنها ندارد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اگر وزیری و مدیری بدون هماهنگی وارد استان شود و با دیگران هماهنگ کرد من با او کاری ندارم و با او در استان همراه نخواهم بود.
وی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست پیگیر امور باشند و از طریق کارشناسان، مدیران و سپس وزیر در وزارتخانه ها برای جذب اعتبار پیگیری و تلاش کنند.
استاندار ایلام افزود: با توجه به وجود بیش از 700 میلیارد تومان اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر امسال باید از نظر اشتغالزایی یک سال طلایی برای استان باشد زیرا میزان بیکاری استان حدود 20 هزار نفر است که می توان برای رفع آن اقدام اساسی انجام داد.
سلیمانی آموزش کارکنان را یکی از اولویت ها برای مدیران اعلام کرد و گفت: در پرداخت ها به کارکنان بخیل نباشید و بر اساس شاخص به کارکنان پرداختی و پاداش بدهند تا انگیزه کاری از بین نرود.
وی همچنین به وجود آسیب ها در ایلام اشاره کرد و گفت: وضعیت استان در آسیب های اجتماعی بالا نیست اما باید توجه داشت که افزایش آمار طلاق در ایلام نگران کننده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.