به گزارش ایرنا رضا آریایی روزچهارشنبه درکارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در فرمانداری بروجرد برگزارشد، افزود: قاچاق کالا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته و تولید ملی و داخلی را با مشکل مواجه کرده است.
وی اظهارداشت: تمهیداتی خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا درنظر گرفته شده که باید همه دستگاه باید در راستای تحقق آن همکاری کنند.
فرمانداربروجرد اضافه کرد: امروز کالاهای بدون کیفیت لوکس و جذاب به صورت قاچاق وارد بازار می شود و مردم نیز با عدم آگاهی کافی آنها را خریداری می کنند که باید در راستای آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این حوزه اقدام شود.
آریایی بیان کرد: امروز مواد صنعتی علاوه برعطاری ها در داروخانه ها و لوازم بهداشتی عرضه می شود که متاسفانه سلامت جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی ادامه داد: در برخی از سوپرمارکت ها آدمس هایی با طعم و رنگ جذابی عرضه می شوند درحالی که مواد این آدمس ها تعادلات روانی را مصرف کننده را مختل می کند.
معاون استاندارلرستان گفت: در برخی آریشگاه های مردانه و زنانه از مواد مضر برای سلامتی استفاده می شود که نیازمند رسیدگی دستگاه های متولی
است.
آریایی اظهارداشت: درفصل بهاردامداران تمایل زیادی به پرواربندی دام ها دارند که جهاد کشاورزی دراین ایام باید برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشت قدامات لازم را انجام دهد.
وی اضافه کرد: در بحث افزایش قیمت گوشت پیگیری های مستمری صورت گرفته که باید مستمر و مداوم باشد.
فرمانداربروجرد بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در ارائه آمار و ارقام دقت کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.
رئیس تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: از ابتدای امسال 400 پرونده تشکیل شده که 25 مورد آن مربوط به قاچاق کالا است.
کیومرث حسن پوربا اشاره به عرضه لباس های دست دوم در برخی از نقاط شهرافزود: در صورتی که این لباس ها قاچاق بوده و از نظر بهداشتی مناسب نیستند باید جمع آوری شوند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 6 پرونده قاچاق کالا در بروجرد تشکیل شده که مربوط به لوازم آرایشی و بهداشتی است.
علی شاهرودی افزود: مشکل عطاری ها شهرستان بروجرد عرضه موادی است که در حیطه کاری آنها نیست که در این راستا باید برخورد جدی شود.
7273/7190
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.