به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کشفیات مرزبانی هرمزگان اظهار داشت: قاچاقچیان باید بدانند که با تلاش نیروهای مرزبانی و حمایت دستگاه های قضایی عرصه فعالیت بر آنها هر روز تنگ تر خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه تمام مجازات های بازدارنده برای قاچاقچیان قابل اجرا خواهد بود، افزود: سختی کار نیروهای دریابانی بر هیچ کس پوشیده نیست و نتیجه این سختی ها ،کشف حجم قابل توجهی از قاچاق است.
رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا، شرط پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است و به منظور بسترسازی برای تحقق اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی باید فضای کشور را برای قاچاقچیان ناامن کرد.
حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: دستگاه قضایی هرمزگان به منظور اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اتخاذ تمهیداتی، از جمله رسیدگی خارج از نوبت و سرعت بخشی در روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و مفاسد اقتصادی، با قاطعیت، جدیت و بدون اغماض به مبارزه بی امان خود با این پدیده ادامه خواهد داد.
فرمانده مرزبانی هرمزگان نیز در این بازدید اظهار داشت: هفته گذشته با تلاش ماموران مرزبانی، 26 فروند شناور و 4 دستگاه خودرو حامل بیش از 37میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای دریایی استان توقیف شدند.
سرهنگ علی اصغر خرم روی تصریح کرد: در همین راستا 41 نفر قاچاقچی نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی ضمن قدردانی از همکاری خوب مرزنشینان با مرزبانان در شناسایی و کشف تخلفات مرزی از مرزنشینان استان خواست تا صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را در اسرع وقت به پاسگاه های مرزی اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.
هرمزگان با 103 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌ رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران یکی از بندرهای مهم این استان به شمار می آید.
موقعیت استراتژیک هرمزگان باعث شده حجم قابل توجهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.