به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ایمنی راه استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: پایانه مسافربری خرم آباد در حد ترمینال بین استانی نبوده و شاید بتوان آن را یک پایانه بین شهری نامید.
وی ایجاد آزادراه را برای توسعه هر کشوری ضروری دانست و افزود: احداث آزادراه به دلیل رعایت استانداردهای لازم می تواند در کاهش تلفات جاده ای نقش مهمی داشته باشد.
مرادپور ادامه داد: در ارایه آمار تردد خودروها در آزادراه خرم آباد - پل زال ضعف وجود دارد لذا بر اساس دریافت عوارض، آمار تردد را برای تصمیم گیری های نهایی جمع آوری شود.
وی همچنین گفت: این آزادراه با توجه به نوسازبودن و عمر کم آن مشکل روشنایی دارد و گاهی اوقات ریزش کوه موجب مسدود شدن جاده می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان بیان کرد: ایجاد پایگاه ثابت هلال احمر، ایجاد باند فرود بالگرد امداد در این آزاد راه ضروری است.
مرادپور با بیان اینکه محور ازنا - شازند به دلیل عرض کم خطرساز است گفت: اتوبوس های مسافربری دورود نباید از این محور تردد کنند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در ادامه جلسه گفت: سال گذشته 374 تن در تصادفات جاده ای در استان کشته شدند که تعداد 12تن از آنان در آزادراه خرم آباد - زال جان خود را از دست دادند.
مصطفی ملکی صادقی ادامه داد: نرخ کرایه سواری در آزاد راه خرم آباد - پل زال با 25درصد افزایش از 120هزار ریال به 150هزار ریال رسیده است.
علی علیخانی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در این جلسه گفت: محور ازنا-شازند دارای ردیف اعتبار ملی شده و این در حالی است که تاکنون وضعیت نامشخص داشته که با این شرایط تا هفته دولت امسال 18کیلومتر از طرح چهاربانده این جاده به بهره برداری می رسد.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.