علی مدقالچی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس ضوابط جدید ارائه خدمات سرویس دربستی برون شهری، صدور صورت وضعیت برای خدمات دربستی با ناوگان عمومی با صورت وضعیت خدمات معمول متفاوت بوده و در این ضوابط، شرایط ویژه ای برای ناوگان و رانندگان لحاظ شده که شرکت های حمل و نقل موظف به رعایت آن هستند.
به گفته وی، رانندگان ناوگان عمومی برون شهری برای خدمات دربستی حداقل باید پنج سال سابقه رانندگی داشته و سن اتوبوس ها و مینی بوس ها برای این خدمات در مسافت های کمتر از 500 کیلومتر بیشتر از 12سال نباشد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، حداکثر سن اتوبوس ها برای سفر در مسافت های بیش از 500 کیلومتر را 10 سال، ناوگان سواری کرایه و ون برای مسیرهای کمتر از 500 کیلومتر هفت سال و برای سفرهای بالای 500 کیلومتر را پنج سال بیان کرد.
مدقالچی اظهارکرد: علاوه بر این شرایط تعیین شده برای خدمات دربستی با ناوگان عمومی، صورت وضعیت ها باید در محل شرکت صادر و استفاده یک صورت وضعیت برای بیش از یک سفر ممنوع است و برای هر سفر صورت وضعیت جداگانه صادر می شود.
به گفته وی، شرایط جدید خدمات سرویس های دربستی با ناوگان عمومی از ابتدای آبان امسال به اجرا درآمده و همه رانندگانی که به ارائه این نوع خدمات تمایل داشته باشند ملزم به رعایت شرایط بیان شده هستند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان با 37 شرکت‌ و موسسه مسافربری و یکهزار و 117 دستگاه ناوگان حمل و نقل برون شهری به مسافران خدمات ارائه می دهد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.