محمد کابلی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران پیرامون فعالیتهای دستگاههای متولی حمل و نقل زائران دهه آخر صفر در مشهد افزود: مانند سالهای پیش با استفاده از ایستگاههای پارک سوار و پایانه امام رضا(ع) در مشهد طی روزهای 28 و 30 صفر مطابق با جمعه و یکشنبه آتی برای عزاداران و مسافران به صورت رایگان فضای پارکینگ اختصاص می یابد.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با 11 استان به عنوان استان معین هماهنگیهای مختلف طی سه ماه گذشته صورت گرفته و همه شرکتهای حمل و نقل درگیر سرویس دهی در روزهای خاص هستند.
جواد وحدتی فرد افزود: تقریبا چهار هزار ناوگان حمل و نقل جاده ای برای خدمات دهی به زائران از سراسر کشور تدارک دیده شده است. 80 درصد ناوگان خراسان رضوی در مشهد با همکاری دستگاههای مختلف 100 محل خواب در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای رانندگان در اختیار قرار داده اند.
وی گفت: بر اساس تجربه سالهای گذشته کمیته دربستی تشکیل شده و امور مربوط به کرایه دربستی ناوگان حمل ونقل جاده ای را برای بازگشت زائران پیاده مدیریت می کند. این کمیته بخشی از معضلاتی را که زائران در سالهای قبل گرفتار آن بودند برطرف خواهد کرد .
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین به توزیع 600 جلیقه ایمنی بین مسئولان کاروانهای زائران پیاده رضوی اشاره و بیان کرد: 35 باب راهدارخانه و به همین تعداد مجتمع خدماتی رفاهی علاوه بر کمپهای موجود به زائران پیاده خدمات می دهند.
جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی نیز در این نشست خبری گفت: برخی افراد خیر اقدام به برپایی ایستگاه پذیرایی در جهت موافق حرکت کاروانها یعنی لاین مقابل آنها در سوی دیگر جاده کرده اند. زائران برای استفاده از این نذورات باید در عرض جاده حرکت و به لاین مقابل روند که این رفتار در جاده ها و بزرگراهها باعث وقوع حادثه خواهد شد لذا از این عزیزان درخواست داریم نسبت به تغییر مکان ایستگاههای نذورات اقدام نمایند.
سرهنگ محمدعلی احسان بخش افزود: زائران بهتر است بر بازوی راست خود شب بند ببندند و در مسیرخلاف جهت حرکت کنند و همچنین از لباسهای حساس به نور و شب رنگ استفاده کنند.
وی همچنین گفت: حرکت همه خودروها از جاده قدیم مشهد - ملک آباد از ساعت شش تا 18 روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه 24 تا 27 آبان جاری و از ساعت شش الی 12 یکشنبه 28 آبان ممنوع بوده و مسیر جاده فقط برای حرکت زائران پیاده رضوی است. این جاده از ساعت 12 یکشنبه 28 آبان به منظور تخلیه ترافیک خروجی مشهد یکطرفه به سمت ملک آباد خواهد بود.
معاون بهره برداری سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز گفت: طرح خدمت رسانی ویژه این سازمان در دهه آخر صفر طی روزهای جمعه و یکشنبه 26 و28 آبان با 350 دستگاه اتوبوس در خیابانهای منتهی به حرم مطهر انجام خواهد شد.
270 هزار زائر پیاده دهه آخر صفر پارسال به مشهد مشرف شدند. پیش بینی می شود امسال این تعداد به 320 هزار نفر برسد. همچنین مجموع زائران پیاده و سواره در سال قبل 3.5 میلیون نفر بوده و که امسال بر اساس برآوردها به چهار میلیون نفر خواهد رسید.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.